۰ نفر

رضایی: مشکلات شهرهای آذربایجان غربی احصا شده است

۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۲
کد خبر: 534886
رضایی: مشکلات شهرهای آذربایجان غربی احصا شده است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکلات شهرهای آذربایجان غربی احصا شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ محسن رضایی امروز ۱۹ خرداد در در گفت و گوی تلویزیونی با مردم آذربایجان غربی بااشاره به برنامه های دولت خود(اقدام و تحول) در استان با بیان اینکه آذربایجان غربی مرکز تربیت علما، دانشمندان ، شعرا و قهرمانانی همچون شهید مهدی باکری است، افزود:طبق بررسی و مطالعات فراوانی که در آذربایجان غربی انجام شده ، سند اقدام آذربایجان غربی آماده است که در این سند مشکلات شهرهای مختلف استان احصا شده است که بعد از تشکیل دولت اقدام و تحول این سند امضا و جهت مطالبه گری برای رفع مشکلات به مردم استان ارائه می شود.

رضایی با اشاره به ظرفیت های مورد توجه آذربایجان غربی گفت: استفاده از موقعیت تجاری آذربایجان غربی با عراق به ترکیه آذربایجان،ارمنستان و نخجوان ،توجه به توسعه راه ها و اتوبان ،تصویب منطقه آزاد خوی با کمک مجلس، رونق گردشگری سلامت ، ساماندهی کولبری، توجه به تقویت جاده ابریشم برای مبادلات تجاری از این مسیربخشی از موارد مهمی است که باید در این استان توجه شود.

تقویت سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی

وی با تاکید براینکه سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی تقویت می شود، گفت:صنایع تبدیلی سیب و انگور بعد از تجارت در اولویت قرار دارد که انبارداری، بسته بندی فحمل و نقل و بازاریابی محصولات تقویت و بروز رسانی شود تا کشاورزان محصولات را بدون دخالت دلالان به بازارهای اصلی برسانند.

رضایی ادامه داد: ضایعات کشاورزی را در این استان که قطب کشاورزی است کم کرده وبا توجه به ظرفیتهای معدنی این استان صنایع معدنی از جمله سنگهای تزئینی را نیز تقویت خواهیم کرد.

کارخانجات پایین دست پتروشیمی در شهرهای مختلف آذربایجان غربی راه اندازی می شود

وی گفت: دو پالایشگاه بسیار خوب در آذربایجان غربی وجود دارد اما محصول نهایی در پایین دست به مواد مورد نیاز کارخانجات ایران تبدیل نمی‌شود بلکه به کشورهای کره و آلمان صادر شده و پس از تبدیل به مواد اولیه با ۱۰ برابر قیمت به کشور بازگردانده می‌شود که در این راستا کارخانجات پایین دست پتروشیمی در شهرهای مختلف آذربایجان غربی ایجاد می ‌شود.

رضایی تصریح کرد: آذربایجان غربی ثروت بزرگی همچون گیاهان دارویی دارد که برای بهره مندی از این ظرفیت پژوهشکده و کارخانجات تولید داروهای گیاهی در آذربایجان غربی ایجاد و تقویت می‌شود.

وی با اشاره به تقویت رشته های ورزشی در استان گفت: آذربایجان غربی در رشته  والیبال سرآمد بوده و جوانان با استعداد این خطه مقام های خوبی در رقابت های بین المللی داشتند که این ورزش به همراه سایر رشته های ورزشی در استان تقویت می شود.

وی با بیان اینکه امام راحل در اوایل انقلاب همه اقوام و استانها را جمع کرد و به واسطه این اتحاد هیچ ابرقدرتی نتوانست مقابل ایران بایستد، گفت: سیاست‌های نادرست دولت ها در دو ، سه دهه اخیر باعث شد  قامت ایران در برابر مشکلات خم و احساس ناتوانی و ناامیدی درچهره مردم ظاهر شود. ما در دولت اقدام و تحول میخواهیم بار دیگر دور هم جمع شویم و قیامی بزرگ برپا کنیم.قیام سومی در راه است برای زندگی بهتر برای سربلندی کارگران، معلمین، بازنشستگان و زدودن غم از چهره مردم برای پیشرفت ایران و برداشتن قدم های بلند همانطور که در دفاع مقدس همه با هم با اتحاد و همدلی این اتفاق افتاد بار دیگر نیز عملی می شود.

رضایی تصریح کرد: در دولت اقدام و تحول با تکیه بر حمایت‌های مردم استان ها و اقوام ایرانی را به میدان می آوریم. مناطق اقتصادی ایجاد کرده به استان‌ها مسئولیت و اختیارات می‌دهیم.

 این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در دولت اقدام و تحول قطب اقتصادی ایجاد می‌کنیم، گفت: دیگر از تهران نسخه واحد به استانها صادر نمی شود نباید تهران استان‌ها را استثمار کند نباید نیروی انسانی از استانها به مرکز آمده و از مرکز به خارج از کشور برود ما به این عمل پایان می‌دهیم.

وی تاکید کرد: دولت اقدام و تحول، دولت پایان بعد دادن ها به وعده های بی پشتوانه  است. دیگر زمان اقدام و برنامه است.

برای هر استان برنامه و نسخه متناسب با ظرفیتهای همان استان تنظیم کردیم

رضایی گفت: هر استان با توجه به اقلیم و طبیعت خود نسخه خاص خود را خواهد داشت. ارسال نسخه واحد از تهران به همه استانها به معنای نادیده گرفتن قابلیت‌هاف ظرفیت‌ها و استعدادهای ان  استان است که دولت ما متناسب با ظرفیت و استعداد ها و توانایی های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی برای همان استان را تهیه و اجرا خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: ایران کشوری بسیار بزرگ و دارای ظرفیت‌های فراوانی است بسیاری از کشورهای اروپایی کوچکتر از سرزمین ما هستندو ما با تلاش و همت وبکار گیری از ظرفیت جوانان و بانوان دست در دست هم داده و ایران را تبدیل به کارگاهی بزرگ می کنیم.

رضایی با بیان اینکه آزادی اجتماعی در چهارچوب عمل به قوانین اجرا می‌شود، افزود: در دولت اقدام و تحول بدون توجه به جناح بندی های چپ ،راست بی‌عدالتی‌ها کنار زده می شود،امروزه اهمیت ازبین بردن فقر، بیکاری و تبعیض کمتر از بیرون فرستادن سربازان صدام حسین در دوران جنگ تحمیلی نیست.

اختیار تصمیم گیری ها به استان ها در زمینه اقتصادی داده می شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به خط مشی های دولت اقدام و تحول افزود: استانداران همواره از مردم همان استان انتخاب می‌شود چراکه استان ها مردان و زنان فرهیخته و بزرگی دارند و می‌توان از ظرفیت های موجود برای توسعه هر استان استفاده کرد.کمک به پژوهش و ارائه اطلاعات به مدیران و همفکری با آنها از دیگر اقداماتی است که از سوی دولت مرکزی به استانداران عرضه می شود به اقشار آسیب پذیر از جمله معلمان، کارگران ،کشاورزان توجه ویژه خواهد شد .

وی ادامه داد: علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی مسئله اشتغال و تولید با حمایت دولت مرکزی بهبود و رونق می یابد.

راه اندازی نهضت خانه سازی

وی با بیان اینکه راه اندازی نهضت بزرگ خانه سازان ایرانیان از مهمترین اقدامات دولت تحول خواهد بود، گفت: هزینه هر متر مربع ساختمان سه و نیم الی ۵ میلیون تومان است که برای هر خانه ۸۰ متری هزینه تمام شده نزدیک به ۳۲۰ میلیون تومان است و هر شهروند با ۱۰ درصد آورده (نزدیک به ۳۰ میلیون تومان)صاحب خانه می شود.

رضایی ادامه داد: بانک‌ها ۹۰ درصد مابقی را وام میدهند وهمان خانه تا پایان اقساط در وثیقه بانک می ماند اما مالکیت خانه از آن مردم است. سود بانکی آن نیز توسط دولت پرداخت می‌شود این عمل در کشورهای آمریکایی و اروپایی عملیاتی شده و قابلیت اجرایی دارد .

وی تاکید کرد: چنانچه قطار و نهضت مسکن سازی رونق یابد ۳۰۰ شغل دیگر نیزبه کار گرفته می شود.

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم نان قرضی ،زباله گردی ،کوله بری در قامت ایران بزرگ بنشیند. معتقدیم حفظ کرامت انسانی مهمترین هدف است از اینرو حیثیت مردم باید حفظ شود نشاط و شادابی در زندگی موج زند.

رضایی با بیان اینکه ارتقای کرامت انسانی از داخل خانه‌ها آغاز ‌می شود، خاطر نشان کرد: مسئله ازدواج جوانان و حقوق زنان خانه‌دار اهمیت بسیار زیادی دارد.برنامه ریزی شده در مرحله اول به گروه اول اززنان خانه دار که بیش از دو فرزند دارند بعد از گذراندن ۶ ماه دوره آموزشی(تربیت فرزند و سلامت خانواده) حقوق پرداخت شود. همچنین کسب و کار خانگی را در خانه ها توسعه می‌دهیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: شهرها را اقتصادی خواهیم کرد و رونق اقتصادی باید از پایین به بالا بجوشد دولت از طریق مالیات می توان خود را اداره کند.

رضایی بابیان اینکه ایران قطعه ای از بهشت و سرزمین اقوام و ادیان مختلف است و هنر، طبیعت، نوابغ، مردم مهمان نواز و سابقه تمدن چند هزار ساله حکایت از ظرفیت و گنجینه بزرگ ایران عزیز است، خاطر نشان کرد: در ایران شهروند درجه ۲ و ۳ در نظام اسلامی وجود ندارد نتیجه انتخابات به صورت مهندسی شده نیست بلکه مردم هستند که پای صندوق‌های رای سرنوشت خود را تعیین می کنند چراکه اراده اصلی در دست مردم است. همه به امید ساختن ایرانی آباد پای صندوق های رای حاضر خواهیم شد.