۰ نفر

رییس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی مطرح کرد؛

بی‌ توجهی به کشاورزان در مناظره تلویزیونی ریاست جمهوری

۱۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۰۰
کد خبر: 533925
بی‌ توجهی به کشاورزان در مناظره تلویزیونی ریاست جمهوری

رییس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی از رییس صدا و سیما برای بی‌توجهی به کشاورزان در مناظره تلویزیونی ریاست جمهوری، انتقاد کرد و گفت: در مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری به جامعه کشاورزی بی‌توجهی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مسعود اسدی با انتقاد از عملکرد صداو سیما در نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و بی‌توجهی به جامعه کشاورزی در مناظره تلویزیونی نامزهای انتخابات ریاست جمهوری افزود: لازم می دانم به نمایندگی از میلیون ها کشاورز ایرانی ابراز گله و ناراحتی و انتقاد شدید خود را از شخص ریاست سازمان صدا و سیما و کمیسیون نظارت بر تبلیغات ریاست جمهوری اعلام کنم. در حالی که حداقل ۵۰ درصد معیشت مردم ایران چه در روستا و چه در بیشتر شهرهای کشور وابسته به کشاورزی و صنف کشاورزی است متاسفانه مسئولان محترم صدا و سیما و کارشناسان فنی که برنامه مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری را تدارک دیدند در مناظره شب گذشته به نحو بسیار غیرقابل منتظره ای نه تنها به جامعه کشاورزی بی توجهی کردند بلکه بنظر من به جامعه کشاورزی توهین شد.

وی ادامه داد: در حالی که کشاورزان ما دچار مشکلات فراوان و عدیده ای هستند و کشاورزی کشور نفس های آخر را می کشد از ۲۱ سوالی که از کاندیداهای محترم ریاست جمهوری پرسیده شد تنها یک سوال در مورد آب و کشاورزی آنهم اینکه چگونه آب در بخش کشاورزی باید کمتر مصرف شود و چگونه صرفه جویی آب در بخش کشاورزی داشته باشیم مطرح شد و این موضوع باعث ناامیدی و نگرانی جامعه کشاورزان شده است.

وی بیان کرد: کلا در برنامه های تلویزیونی و سوالاتی که کارشناسان برای مناظره مطرح می کنند متاسفانه صدا و سیما اصلا به این مساله دقت نمی کند و این باعث تاسف بخش کشاورزی است که در چنین شرایطی که این بخش تنها بخشی است که هم می تواند امنیت غذایی را تامین کند و هم کشور را از رکود اقتصادی و بحران بیکاری نجات دهد اینگونه مورد بی مهری و بی توجهی قرار می گیرد.

رییس مجمع هماهنگی تشکلهای کشاورزی ایران گفت: لازم است هم شخص محترم ریاست صدا و سیما و هم کمیسیون نظارت به این قضیه ورود کنند و در ادامه کار حداقل ۲۰ درصد حجم برنامه و سوالات را به بخش کشاورزی اختصاص بدهند.

اسدی اظهار داشت: همچنین کاندیداهای محترم در خصوص بخش کشاورزی بسیار ضعیف ظاهر شدند و متاسفانه در میان برنامه ها و وعده های رنگارنگ اقتصادی خودشان به هیچ وجه به بخش کشاورزی که مهمترین بخشی است که می تواند کشور را از این وضعیت انفعال اقتصادی خارج کند توجه نکردند. کاندیداهای محترم باید بدانند در حالی که کشور تحت تحریم های ناجوانمردانه غرب قرار دارد تنها بخشی که می تواند به فوریت و در کوتاه مدت حتی وعده های اقتصادی آنها در مورد اشتغال، بیکاری و حتی رکود اقتصادی و تورم را درمان کند بخش کشاورزی است ولی مشخص است این عزیزان برنامه خاص و مدون برای بخش کشاورزی ندارند. هر کس از کشاورزان ایران رای می خواهد باید با ذکر جزییات برنامه ها و طرح های خود برای کشاورزان را در صدا و سیما اعلام کند.

وی در پایان گفت: توجه همه کشاورزان را به ادامه نظرات و سیاست های کاندیداهای ریاست جمهوری جلب می کنم و از آنها می خواهم خارج از هر گونه تعلق حزبی، قومی و جناحی فقط و فقط به کاندیدایی رای بدهند که بهترین برنامه را برای بخش کشاورزی ارائه بدهد و بدانند اگر این دور هم بخواهند بر پایه احساسات و سایر تعلقات رای بدهند قبل از پایان ۴ سال ۹۰ درصد کشاورزی ایران تعطیل خواهد شد.

نخستین جلسه مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری دیروز (شنبه ۱۵ خرداد) برگزار شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی (برای ۱۱ حوزه انتخابیه؛ آستانه اشرفیه، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تفرش، بهار و کبودرآهنگ، گچساران و میانه و برای شش کرسی مجلس شورای اسلامی) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (برای ۴ حوزه انتخابیه؛ تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران) برگزار خواهد شد.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.