۰ نفر

وعده رییسی درباره پرداخت مطالبات پرستاران

۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۳۳
کد خبر: 531431
وعده رییسی درباره پرداخت مطالبات پرستاران

رییسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز (پنجشنبه) پیش از حضور در دانشگاه علوم پزشکی ایران، به بیمارستان میلاد رفت و از درمانگاه این مجتمع درمانی بازدید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  او در این بازدید، با بیماران و مراجعین بیمارستان میلاد گفتگو کرد و در جریان روند خدمات درمانی به مردم قرار گرفت.

رییسی اظهار کرد: کادر درمان شامل پزشکان، پرستاران مجاهدت بزرگی در زمینه مقابله با بیماری کرونا انجام داده و این دوران قله درخشان جامعه پزشکی کشور محسوب می شود، آنها جان خود را به خطر انداخته‌اند تا از سلامت و جان مردم صیانت کنند.

او با اشاره به اینکه امروزه یکی از شاخص های مهم توسعه و قدرت هر کشوری نظام سلامت توانمند و کار آمد است، تصریح کرد: باید نظام سلامت قوی و مبتنی بر علم و فناوری در کشور جاری شود؛ کادر درمان نباید دغدغه درآمد و حقوق داشته باشند و معتقدم که باید درآمد شان مکفی باشد تا جایگاه و منزلت کادر درمان حفظ شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: موضوع تعرفه گذاری پرستاری که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید هرچه سریع‌تر در کشور اجرایی شود؛ امروزه ظرفیت عظیمی در نظام سلامت کشور وجود دارد که باید برای رفع مشکلات حوزه سلامت از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

او تاکید کرد: در حال حاضر باید دولت الکترونیک در نظام سلامت بهتر از گذشته اجرایی شود. یکی از اهداف ما تقویت نظام بیمه‌ای، توزیع عادلانه نیرو در مناطق مختلف کشور، اصلاح سطح بندی خدمات و افزایش آگاهی مردم در خصوص حقوق شان است و باید نیاز‌های پرستاران، پزشکان و دستیاران هرچه سریع‌تر برطرف شود.

رییسی اضافه کرد: امروزه نیازمند ارتقای سطح سلامت غذایی، هوا، محیط زیست، آب در کشور هستیم، زیرا از بروز بیماری در افراد پیشگیری می‌کند. نظام سلامت و دارو باید در کشور شفاف شود، زیرا همین شفافیت جلوی فساد‌ها در این حوزه را خواهد گرفت.

رییسی بیان کرد:افرادی که با سوداگری در حوزه سلامت سعی بر سو استفاده از مردم دارند، جرم معمولی انجام نداده اند، مرتکب جنایت شده اند.

او ادامه داد: امروزه مردم بهترین ناظران بوده می توانند باعث ارتقای نظام سلامت در کشور شوند. یکی از برنامه های من توجه جدی به سالمندان و معلولان و رسیدگی به مشکلات آنها است‌.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسیناسیون مربوط به همه مردم است اما کسانی که در معرض خطر هستند در اولویت قرار دارند، اظهار کرد: معتقدم که از واکسن داخلی که خیلی از متخصصان آن را تایید کرده اند و حتی برتر از نوع های خارجی دانسته در کشور باید استفاده شود؛ در صورت کمبود باید از واکسن خارجی معتبر استفاده شود و هیچ گونه کوتاهی در این زمینه نباید انجام بگیرد.

رییسی مطرح کرد: طرح غربالگری شهید سلیمانی طرح خوبی بود و باید بر کیفیت و کمیت آن افزوده شود.

او ادامه داد: در کشور از نظر نیروی متخصص و امکانات کمبودی نداریم و علی رغم تحریم های دشمنان بودجه در کشور تامین است، خوشبختانه فشار حداکثری دشمنان در کشور شکست خورده است و با عزم و اراده جوانان دانشمند تحریم‌ها خنثی خواهد شد.

تولید واکسن داخلی افتخار ملی است

رییسی با اشاره به اینکه تولید واکسن داخلی یکی از افتخارات کشور محسوب می شود، گفت: باید مرجعیت علمی در منطقه و حتی دنیا شویم و امروزه کارهایی در بیمارستان های کشور انجام می‌شود که دنیا هیچ وقت تصور نمی کرد که بتوانیم به این درجه از پیشرفت برسیم.

او افزود: مشکلات در کشور به دست جوانان برومند قابل حل است، امروزه سیاست‌های جمعیتی که ابلاغیه رهبری است بدون هیچ چون‌و چرایی در کشور باید اجرا شود و خدمات ناباروری در ایران باید توسعه پیدا کند.

سیزدهمین نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: با بررسی های انجام گرفته به این موضوع رسیدیم که هزینه خانواده در سبد سلامت و درمان را کاهش بدهیم و باید به میزان ۵۰ درصد هزینه درمان در سبد خانواده ها کاهش پیدا کند.

او‌ بیان کرد: مردم و بیماران به جز درد و رنج بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشند و هزینه درمان بیماران با انجام اقداماتی مانند کارت سلامت قابل حل است.