۰ نفر

رأی احمدی نژاد به سبد کدام کاندیدا می ریزد؟

۳ خرداد ۱۴۰۰، ۷:۴۷
کد خبر: 530328
رأی احمدی نژاد به سبد کدام کاندیدا می ریزد؟

فلاحت پیشه با بیان اینکه اگر کاندیداها به نفی طرف مقابل ادامه بدهند و شیوه سلبی را در پیش بگیرند، طبقات متوسط جذب انتخابات نمی شوند، خاطرنشان کرد: این طبقه شاید چیزی حدود ۵۰ درصد آرا را شکل بدهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  خبرآنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه چهره سیاسی، درباره قطب بندی های انتخاباتی گفت: به نظر من سه کاندیدای اصلی انتخابات، آقایان رییسی، لاریجانی و جهانگیری خواهند بود. به طور کلی فکر می کنم که آقای جهانگیری برای دفاع از وضع موجود به میدان می آید و در نهایت احتمال این که به نفع آقای لاریجانی کناره گیری کند، هست. به هر حال هر کدام از کاندیداها که تایید بشوند، بنظرم فضای دو قطبی بین آقای لاریجانی و رییسی شکل خواهد گرفت.

فلاحت پیشه با بیان اینکه این سوال که آیا این دو نفر تمام جامعه را نمایندگی می کنند یا خیر، سوالی جدی است، گفت: من فکر می کنم که حتی آقای احمدی نژاد هم در بخشی از جامعه رای دارد. آقای احمدی نژاد که به دنبال اجرای برنامه پنجم بود و تلاش کرد تا مواردی مثل یارانه ها و سهام عدالت را مطابق برنامه چهارم پیش ببرد و همچنین یک رونق مبتنی بر دلار را هم ایجاد کرد، به طور طبیعی و با حضور در جمع مردم و در شهرستان های مختلف کشور، کسی است که طرفدار دارد و اگر تایید صلاحیت بشود، تاثیر مثبت در افزایش مشارکت دارد اما اگر ایشان تایید نشود، رای دهندگان به احمدی نژاد کسانی نیستند که به طور کلی در انتخابات شرکت نکنند و حتی اگر آقای احمدی نژاد اعلام تحریم کند، پایه رای ایشان در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد.

وی گفت: به هر حال جریانی که باید آرای آنان را جذب انتخابات کرد، طبقه متوسط جامعه است. طبقات حقوق بگیر و مولد و در حوزه اقتصاد شهری، کسانی هستند که به شدت گله مند هستند که سیاست ها و دولت های گذشته زندگی آن ها را با دشواری های مختلفی مواجه کرده است و فقط یک برنامه جامع می تواند این جریانات را جذب کند.

پیروز انتخابات کسی است که آراء طبقه متوسط را جذب کند

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه اگر کاندیداها به نفی طرف مقابل ادامه بدهند و شیوه سلبی را در پیش بگیرند، طبقات متوسط جذب انتخابات نمی شوند، خاطرنشان کرد: این طبقه شاید چیزی حدود ۵۰ درصد آرا را شکل بدهد. اما اگر برنامه ای از سوی کاندیداها شکل بگیرد، آن موقع شرایط فرق می کند و به نظرم پیروز انتخابات آن کسی می تواند باشد که رای این طبقه را به خود جذب کند. این طبقه متوسط عهد پایداری با چپ یا راست ندارد. آن چیزی که برای آن ها الان مسئله است این نکته است که دولت ها نه تنها مشکلی از آن ها را حل نکرده اند بلکه زندگی را برای آن ها سخت کرده اند.

این نماینده سابق مجلس در ادامه و در مورد سخنان عباسعلی کدخدایی،سخنگوی شورای نگهبان که گفته بود مشارکت نه چندان بالای مردم تاثیری بر مشروعیت نظام نخواهد داشت و این که آیا این سخنان می تواند مقدمه ای برای ردصلاحیت های گسترده باشد، گفت: من این مواضع را چندان مرتبط با بحث تایید صلاحیت ها نمی دانم. در کشور ما همیشه یک عده سعی کرده اند بین مقبولیت و مشروعیت یک فاصله و خط کشی بگذارند و برایش هم محمل قانونی بسازند.