۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

دانلود همراه بانک، بانک اقتصادنوین

۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۳۶
کد خبر: 500782
دانلود همراه بانک، بانک اقتصادنوین

برای آگاهی از چگونگی نصب و راه اندازی همراه بانک اقتصادنوین، گزارش امروز اقتصادآنلاین را بخوانید؛

برای عضویت در کانال تلگرام اقتصادآنلاین اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین - دینا قالیباف؛ اپلیکیشن همراه نوین با هدف دسترسی مشتریان بانک اقتصاد نوین  به خدمات مالی و بانکی بر بستر تلفن همراه طراحی و تولید شده است. برای آگاهی از چگونگی نصب و راه اندازی این اپلیکیشن ادامه گزارش را بخوانید.

نحوه دانلود برنامه همراه نوین

برنامه همراه نوین برای دو نسخه اندروید و ios تعریف شده است که برای دریافت این دو نسخه می‌توانید به  آدرس سایت در (اینجا) مراجعه نمایید و نسخه مورد نظر را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید.

علاوه بر اینکه امکان دانلود مستقیم هر نسخه فراهم شده است شما می‌توانید از طریق مراجعه به کافه بازار  در این آدرس (اینجا) نسخه اندروید را بصورت غیر مستقیم نیز دریافت کنید.

1

در صورتی که تلفن همراه شما دارای نسخه ios می‌باشد علاوه بر اینکه می‌توانید از نسخه تحت وب این برنامه‌ به نشانی https://neobank.enbank.ir/register استفاده نمایید.

امکان دانلود نیز از طریق سیبچه به نشانی (اینجا)، اناردونی به نشانی (اینجا)  و سیب اپ به نشانی (اینجا برای شما فراهم شده است.

نحوه ثبت نام در برنامه همراه نوین

برای ثبت نام در همراه نوین ابتدا به آدرس سایت (اینجا) مراجعه کنید و با کلیک بر روی دانلود مستقیم نسخه مورد نظر خود را دریافت نمایید. پس از نصب این برنامه برای استفاده از خدمات آن باید در آن ثبت نام کنید.

جهت ثبت نام در همراه نوین، باید شماره مشتری و رمز عبور موبایل بانک داشته باشید که برای دریافت رمز عبور باید به یکی از شعب بانک اقتصاد نوین مراجعه نمایید. در صورتی که رمز عبور خود را از بانک دریافت نکرده‌ایید، می‌توانید با انتخاب گزینه ورود مهمان وارد شوید و از خدمات همراه نوین بهره‌مند شوید.

با فرض اینکه رمز عبور خود را از یکی از شعب دریافت کرده‌اید، در صفحه نخست همراه نوین شماره تلفن همراه خود را در قسمت مشخص شده وارد نمایید تا کد تایید برایتان ارسال شود.

2

پس از انتخاب دکمه ثبت نام در مرحله ثبت نام، کد تایید تلفن همراه برایتان بصورت خودکار ارسال خواهد شد و در کادر مربوطه قرار خواهد گرفت.

3

پس از شناسایی و تایید شماره تلفن همراه توسط همراه نوین، شما به صفحه ورود به همراه نوین، مانند تصویر زیر، منتقل می‌گردید. در این صفحه لازم است که شماره و رمز عبور خود را به درستی وارد نمایید.

پس از وارد نمودن شماره و رمز عبور و انتخاب گزینه "ورود به موبایل بانک" به صفحه اصلی همراه نوین منتقل می‌شوید.

4

علاوه بر امکان ورود به همراه نوین، در این صفحه موارد دیگری نیز وجود دارد که شرح داده می‌شود:

در صورتی که تمایل به تغییر شماره تلفن همراه خود دارید می‌توانید با انتخاب " تغییر شماره موبایل" شماره موبایل خود را اصلاح نمایید.

همچنین در صورتی که هنوز رمز عبور شماره مشتری خود را از بانک دریافت نکرده‌اید، می‌توانید با انتخاب دکمه  "مهمان"  به محیط برنامه همراه نوین بعنوان کاربر مهمان وارد شوید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص صفحه ورود دارید می‌توانید با انتخاب علامت تعجب اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

5

در صورتی که همچنان در مرحله ثبت نام دارای مشکل هستید، برای دریافت راهنمایی های بیشتر می‌توانید فایل راهنمای نسخه اندروید و ios را از طریق مراجعه به سایت در این آدرس (اینجا کلیک کنید)  دریافت نمایید.

امکانات سامانه همراه نوین

الف) قابلیت‌های عمومی:

1) ورود با اثر انگشت

2) تنظیمات پروفایل کاربر

3) نمایش مکان شعب و خودپردازها

4) امکان مشاهده تاریخچه تراکنشها به صورت نامحدود

5) امکان دریافت و حذف پیام ‌های متنی و تصویری (صندوق پیام)

6) امکان اضافه کردن تصویر برای پروفایل

7) دفترچه اطلاعات

8) امکان تغییر رمز همراه نوین

9) نمایش دستگاه‌های فعال

10) دعوت از دوستان

11) پشتیبانی آنلاین

12) تنظیمات سپرده ها

13) امکان درج شرح برای تراکنش در زمان انجام تراکنش و نمایش در سوابق تراکنش‌ها

14) امکان اشتراک گذاری رسید تراکنش از طریق پیامک

15) امکان حذف سوابق تراکنش ها

ب) مدیریت سپرده‌ها

1) دریافت لیست سپرده‌ها

2) دریافت موجودی

3) صورتحساب سپرده

4) نمایش جزئیات سپرده ها

5) انتخاب بازه تاریخی برای نمایش صورتحساب

6) امکان ارسال صورت حساب به ایمیل

7) پرداخت با شناسه

8) استعلام قبوض همراه اول

9) نمایش مانده سپرده در هنگام انتقال وجه

10) تبدیل شماره شبا

ج) مدیریت کارت‌ها

1) امکان ثبت مشخصات کارت بوسیله اسکن کارت

2) امکان حذف و ویرایش کارت

3) دریافت لیست کارت‌ها

4) انتقال وجه کارت به کارت

5) دریافت موجودی کارت

6) صورتحساب کارت

7) پرداخت تمامی قبوض

8) امکان ذخیره نمایش کارتهای مقصد پر استفاده

9) فروش شارژ مستقیم و کد شارژ

10) مسدودی کارت

د) مدیریت تسهیلات

1) مشاهده تسهیلات

2) پرداخت قسط

3) کارتی(داخلی و شتابی)

4) سپرده ایی

ه) مدیریت چک و دسته چک

1) گزارش از دست چک‌ها و برگ چک

2) گزارش چک های واگذار شده

و) کارپوشه مشتریان حقوقی

1) ثبت درخواست توسط مشتری حقوقی

2) تایید درخواست توسط امضاداران

3) اجرا توسط ثبت کننده

ز) مدیریت مالی

1) ثبت تراکنش های مالی به صورت دستی

2) امکان تصحیح دسته بندی هزینه ها توسط کاربر

3) نمودارهای مالی مختلف

4) امکان شکستن تراکنش

5) امکان ارسال صورت حساب به ایمیل

6

شرایط و قوانین استفاده از همراه نوین

الف) سیاست‌نامه حریم خصوصی در همراه نوین

سیاست حفظ حریم خصوصی در مورد چگونگی کاربرد و استفاده از اطلاعات شخصی شما به منظور ارائه خدمات در سامانه همراه نوین است. این سامانه طبق قوانین جرایم رایانه‌ای متعهد می‌شود که اطلاعات کاربران را با استفاده از تمام امکانات و منابع خود محافظت نماید و به هیچ عنوان این اطلاعات را در اختیار اشخاص حقیقی یا حقوقی ثالث به منظور تبلیغات یا خدمات دیگر ارائه ندهد. کاربران این سامانه اختیار دارند اطلاعات شخصی خود را که به هنگام ثبت‌نام در اختیار این سامانه قرار داده‌اند پاک نمایند.

با پذیرفتن سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط ثبت نام، شما صراحتاً رضایت خود را با جمع‌ آوری، نگهداری و استفاده از اطلاعات خود، مطابق با آنچه در سیاست حفظ حریم خصوصی توضیح داده شده، اعلام می‌کنید.

ب) کلاهبرداری

سامانه همراه نوین برای جلوگیری و شناسایی کلاهبرداری‌های احتمالی، اطلاعات برخی تراکنش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. این سامانه حق مسدود کردن و جلوگیری موقت از انجام تراکنش‌هایی که به عنوان مشکوک به کلاهبرداری شناسایی می‌شوند را برای خود محفوظ می‌شناسد. در این موارد ممکن است این سامانه برای بررسی اصالت هویت انجام دهنده تراکنش و تطابق آن با دارنده حساب یا کارت بانکی، مدارکی جهت احراز هویت از انجام دهنده تراکنش درخواست نماید. در صورت عدم تطابق صاحب حساب یا کارت بانکی و انجام دهنده تراکنش یا عدم همکاری کاربر برای انجام این عملیات، این سامانه حق دارد تراکنش را لغو (بازگشت مبلغ تراکنش به حساب یا کارت مبدأ)، یا تا زمان دریافت استعلام‌های مورد نیاز از مراجع ذیصلاح قانونی مسدود نماید.

ج) اقدامات امنیتی

اطلاعات شما در سرورهای سامانه همراه نوین که در ایران قرار دارد؛ ذخیره شده است. اطلاعات برای ما به عنوان دارایی و سرمایه تلقی می‌شود که باید از آن محافظت کرد و لذا از روش‌ها و ابزار متعددی (رمز گذاری، گذرواژه‌ها، امنیت فیزیکی و غیره) برای حفظ اطلاعات شخصی و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و افشاء آنها استفاده می‌شود. اگرچه، همانطور که خودتان هم می‌دانید، شخص ثالث ممکن است به طور غیرقانونی به انتقالات یا ارتباطات خصوصی شما دسترسی پیدا کرده یا آنها را رهگیری کند. بنابراین، اگرچه این سامانه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا از حریم خصوصی شما حفاظت کند، هیچگونه مسئولیتی در این زمینه نپذیرفته و شما نیز نباید انتظار داشته باشید، که اطلاعات شخصیتان یا ارتباطات خصوصیتان، همواره محرمانه باقی بماند.

د) شرایط استفاده از امکانات مخاطبین در همراه نوین:

همراه نوین امکانات منحصر بفردی برای تعاملات مالی کاربران با دیگران فراهم کرده است. برای استفاده از امکانات مخاطبین، نیازمند اجازه دسترسی به لیست مخاطبین دستگاه می‌باشد و با این کار امکان استفاده از خدمات مالی در تعامل با مخاطبین دستگاه تلفن همراه فراهم می‌شود.

برخی از این خدمات شامل:

- امکان انتقال پول به مخاطبین بدون نیاز به شماره کارت بانکی

- امکان خرید شارژ برای مخاطبین خود

- آگاهی از پیوستن دوستان خود به جمع همراه نوینی‌ها

7

فهرست پرسش و پاسخ‌های متداول موبایل بانک

1) قابلیت‌های جدید اضافه شده در این سامانه نسبت به سامانه قبلی چیست؟

- مشاهده تسهیلات و پرداخت اقساط

- امکان اسکن کارت‌ها

- مدیریت مالی

- امکان خرید شارژ آنی

- نمایش شعب و خودپردازها در نقشه

- نسخه قابل نصب روی ساعت

- دفترچه اطلاعات

- امکان اضافه کردن تصویر برای پروفایل

- مشاهده دستگاه‌های فعال

2) برای دریافت شماره مشتری چه باید کرد؟

شماره مشتری، قسمت سوم از شماره سپرده او است، بنابراین اگر مشتری در بانک اقتصادنوین سپرده داشته باشد، قسمت سوم آن، شماره مشتری محسوب می‌شود. همچنین مشتری با مراجعه به هر یک از شعب بانک می‌تواند شماره خود را استعلام کند.

3) برای دریافت رمز عبور سامانه چه باید کرد؟

چنانچه مشتری قبلا از سامانه موبایل‌ بانک اقتصادنوین استفاده کرده باشد، رمز عبور همان رمز انتقال وجه سپرده در سامانه‌ی موبایل‌ بانک قبلی اوست؛ در غیر این صورت باید برای دریافت رمز عبور به یکی از شعب بانک اقتصادنوین مراجعه کند.

4) آیا امکان تغییر رمز ورود به سامانه وجود دارد؟

بله در منوی امکانات این گزینه موجود است.

5) در صورت فراموش کردن رمز ورود به موبایل‌ بانک چه باید کرد؟

در صورت فراموشی رمز ورود، مشتری باید با در دست داشتن مدارک شناسایی خود، به یکی از شعب بانک اقتصادنوین مراجعه کند.

6) بخش ورود میهمان چه کاربردی دارد؟

برای آن دسته از مشتریانی که برای ورود به سامانه، مایل به دریافت رمز عبور نیستند، این امکان وجود دارد با ورود به بخش میهمان از تمامی امکانات کارتی سامانه استفاده کنند.

7) در صورت مسدود شدن نام کاربری چه باید کرد؟

مشتری می‌تواند برای رفع مسدودی نام کاربری خود به یکی از شعب بانک اقتصادنوین مراجعه کند در غیر این صورت پس از گذشت 24 ساعت نام کاربری او مجددا فعال خواهد شد.

8) منظور از رمز دوم در انجام تراکنش‌ها با سامانه موبایل‌ بانک چیست؟

رمز دوم در انجام تراکنش‌ها با سامانه موبایل‌ بانک، همان رمز خرید اینترنتی کارت مشتری است؛ که می‌توان آن را از خودپردازهای بانک اقتصادنوین دریافت کرد.

9) منوی مدیریت مالی چه کاربردی دارد؟

در این قسمت که مدیریت مالی شخصی مشتری نمایش می‌دهد، قابلیت دسته‌بندی اتراکنش‌ها و تخصیص عنوان به هر کدام از تراکنش‌ها واریز یا برداشت وجود دارد. بر این اساس، تمام عملیات بدهکاری یا بستانکاری مشتری در قالب نمودار و گزارش‌ها قابل ذخیره ، در بازه زمانی دلخواه و به ‌صورت تجمیعی قابل مشاهده است.

10) قابلیت پرداخت چه قبوضی در این سامانه وجود دارد؟

قبوض شهری از قبیل آب، برق، تلفن ثابت و تلفن همراه، گاز و همچنین عوارض شهرداری و جریمه راهنمایی و رانندگی از طریق این سامانه قابل پرداخت است.

11) آیا انتقال وجه بین حساب‌های سایر بانک‌ها در سامانه موبایل بانک وجود دارد؟

بله امکان انتقال وجه بین ‌بانک به صورت عادی و از طریق انتقال وجه ساتنا و پایا وجود دارد. مشتری باید پس از ورود به برنامه، در منوی سپرده، انتقال وجه را انتخاب کند؛ درصورتی‌ که مبلغ مورد درخواست او کمتر از 30 میلیون ریال باشد از طریق انتقال عادی و چنانچه بیش از آن باشد از طریق انتقال بین‌بانکی می‌تواند تراکنش مورد نظر خود را انجام دهد.