۰ نفر

حقایق علمی درباره چشم ها که نمی دانید/ پلیکا سمیلوناریس چیست؟

۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۳۴
کد خبر: 706600
حقایق علمی درباره چشم ها که نمی دانید/ پلیکا سمیلوناریس چیست؟

در واقع مثلث صورتی داخل چشم که امروزه در تنها در برخی از حیوانات و جانداران وجود دارد خصوصیات و مزیت های بی شماری خواهد داشت که در این مقاله به بیان آن ها پرداخته ایم.

پلیکا سمیلوناریس مثلث صورتی گوشه ی چشم چیست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، به طور کلی شما با دقت در چشم خود متوجه قسمت صورتی رنگ مثلثی شکل که در گوشه داخلی چشم و نزدیک بینی است، خواهید شد. بر اساس گفته پزشکان متخصص مثلث صورتی داخل چشم از دو بخش کاملا مجزا یعنی برجستگی کوچک داخلی و بخش هلالی شکل که در مجاورت با چشم قرار دارد تشکیل شده و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد.

آشنایی با مثلث صورتی داخل چشم

بهتر است بدانید که امروزه بحث و گفتگوهای زیادی در مورد مثلث صورتی رنگی که در گوشه چشم قرار گرفته وجود دارد و اغلب آن را پلیکا سمیلوناریس می نامند. زیرا تصور می شود که این قسمت از چشم بقایایی از تاریخ تکاملی انسان ها است یعنی انسان ها یک پلک یدکی داشتند که از این ناحیه بیرون زده بود.

با وجود اینکه انسان ها دیگر این پلک یدکی را ندارند که بتواند به صورت افقی به دور چشم بچرخد اما جاندارانی از جمله دوزیستان، خزندگان، ماهی ها، پرندگان و حتی پستانداران مانند خرس ها و برخی از آبزیان نیز هنوز این ساختار شفاف جالب دارند که اغلب با عنوان پلک سوم در آن ها شناخته می شود.

معمولا در این دسته حیوانات مانند انسان ها محافظت و تمیز کردن چشم توسط پلک ها وجود دارد و همچنین وجود پلک سوم در این حیوانات باعث محافظت چشم در برابر نور خورشید می شود و یا در صورتی وجود جانور در زیر آب مانند عینک عمل خواهد کرد.

 پلیکا سمیلوناریس

توجه داشته باشید که امروزه تکامل گرایان اعتقاد دارند که وجود این مثلث صورتی پلیکا سمیلوناریس در گوشه چشم انسان ها اثبات می کند که آدمیان از موجداتی که زمانی پلک سوم داشتند تکامل یافتند و استدلال آن ها این است که برخی این ارگان کوچک را بی فایده می دانند زیرا هنوز دلیلی برای وجود داخل چشم وجود ندارد.

به طور کلی برخی از دانشمندان اعتقاد دارند که وجود این مثلث صورتی در گوشه چشم پلیکا سمیلوناریس اثبات کامل نیست و تنها باعث ایجاد ماده ای می شود که صبح ها در گوشه ی چشم مان جمع می شود که این ماده ترکیبی از ترشحات برخی غده ها از جمله غدد اشکی، غدد مخاطی بینی و غده های مربوط دیگر است.

معمولا این مثلث صورتی رنگ می تواند به این ترشحات کمک شایانی بکند زیرا که سرشار از سلول هایی است که باعث ایجاد مخاط خواهد شد. بهتر است بدانید که هر دو قسمت این بخش صورتی رنگ مثلثی حاوی سلول هایی هستند که با ترشح مایعی چشم را مرطوب نگه می دارند و از آن به خوبی محافظت می کنند.