۰ نفر

درباره فشار سینوسی چه می دانید؟ + راه های درمان

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۰
کد خبر: 706215
درباره فشار سینوسی چه می دانید؟ + راه های درمان

فشار سینوسی یک بیماری که در سراسر جهان رایج است و در بالای چشم ها، اطراف بینی و گونه ها احساس می شود. این بیماری از التهاب سینوس ها آغاز می شود.این التهاب می تواند شامل التهاب سینوس بینی و سینوس پیشانی باشد.

7 روش خانگی و گیاهی درمان درد و حمله سینوس

به گزارش اقتصاد آنلاین، بسیاری از مردم فشار سینوسی را در اثر آلرژی های فصلی یا سرماخوردگی معمولی تجربه می کنند. فشار سینوسی ناشی از مسدود شدن مجاری بینی است. هنگامی که سینوس های شما نمی توانند تخلیه شوند، ممکن است التهاب و درد را در سر، بینی و صورت خود تجربه کنید.

سینوس های شما در دو قسمت جفت شده اند و در چهار ناحیه اصلی صورت قرار دارند:

جلویی، در پیشانی

اتموئید، بین چشم ها و در سراسر بینی

فک بالا، در گونه ها

اسفنوئید، پشت چشم و در امتداد پشت سر

۷ درمان خانگی برای فشار سینوسی

در حالی که برخی از درمان‌های بدون نسخه می‌توانند به کاهش علائم کمک کنند، درمان‌های طبیعی مؤثر بسیاری نیز وجود دارد که در ادامه به توضیح هریک می پردازیم:

تنفس بخار گرم

هوای خشک و خشکی سینوس ها می تواند فشار سینوسی را افزایش داده و باعث سردرد و درد ضربان دار شود. بخار به هوا رطوبت می افزاید، به مرطوب شدن مجرای سینوسی کمک می کند و مخاطی را که ممکن است در طول زمان غلیظ شده باشد رقیق می کند.

برای کاهش فشار، دوش آب گرم بگیرید و بخار را تنفس کنید. همچنین می توانید از مرطوب کننده برای تسکین طولانی مدت بیشتر استفاده کنید.

بنابراین همین حالا یک دستگاه بخور بخرید.

همچنین بهتر است برای تقویت بیشتر، روغن اکالیپتوس را به حمام یا بخور خود اضافه کنید تا بهبودی خود را سرعت بخشد. اکالیپتوس حاوی سینئول است، ماده‌ای که برای تسریع بهبود سینوزیت حاد شناخته شده است. این روغن همچنین می تواند به کاهش گرفتگی بینی و پاکسازی مسیرهای شما کمک کند.

شستشو با نمک

یک درمان رایج برای فشار و احتقان سینوسی، شستشو با نمک است. اسپری سالین حاوی نمک است که به افزایش رطوبت در بینی و کاهش فشار سینوسی کمک می کند. می‌توانید اسپری سالین را از داروخانه‌ها بخرید، یا می‌توانید خودتان با جوش شیرین، آب مقطر و نمک بدون ید درست کنید.

استراحت کافی

خواب کافی در شبانه روز می تواند به بهبودی بدن کمک کند. خواب مغز شما را تحریک می‌کند تا هورمون‌هایی ترشح کند که رشد بافت‌ها را تشویق می‌کنند. همچنین زمانی که در حالت استراحت هستید، بدن شما قادر به تولید گلبول های سفید بیشتری است که برای حمله به ویروس ها و سایر باکتری ها ضروری است.

سعی کنید قبل از خواب از فعالیت ها یا نوشیدنی هایی که بیش از حد تحریک کننده هستند خودداری کنید. اجازه دادن به بدن برای استراحت می تواند به کاهش فشار سینوسی، سرعت بخشیدن به زمان بهبودی و ایجاد احساس شادابی بیشتر کمک کند. اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، از طریق مشاوره آنلاین پزشکی در مورد خواب بهتر اطلاعات بگیرید.

ارتفاع

فشار سینوسی

همانطور که خواب برای بهبودی ضروری است، نحوه خوابیدن نیز می تواند علائم سینوسی را کاهش دهد. صاف دراز کشیدن می تواند تجمع مخاط را در مجرای بینی افزایش دهد، فشار سینوسی شما را بیشتر کرده و چرخه خواب شما را مختل کند.

در شب سر خود را با بالش بالا نگه دارید تا سر بالاتر از قلب قرار بگیرد. این وضعیت خوابیدن از ایجاد فشار سینوس جلوگیری می کند و به شما کمک می کند راحت تر نفس بکشید.

آبرسانی

کم آبی می تواند به خشک شدن مجاری سینوسی و افزایش فشار در صورت شما منجر شود. اگر احساس می کنید در شرایط جوی خشک هستید، مصرف آب خود را در طول روز افزایش دهید. مایعات انسداد سینوس های شما را کاهش می دهد.

در حالی که آشامیدن آب ممکن است اولین انتخاب شما برای هیدراته ماندن باشد، می توانید مایعات را از طریق سایر غذاها و نوشیدنی ها از جمله موارد زیر حفظ کنید:

سوپ و آبگوشت

تکه های یخ

چای

سبزیجات و میوه های مبتنی بر آب

تکنیک های آرامش بخش

فشار سینوسی شما ممکن است باعث شود که در سر، صورت و گردن خود احساس تنش کنید. درمان بیوفیدبک (یک روش درمانی جایگزین که به شما می آموزد چگونه عملکردهای بدن خود را کنترل کنید) می تواند این فشار را کاهش دهد.

این روش در تسکین سردرد، ترکیب تمرینات تنفس عمیق و مدیتیشن برای رسیدن به آرامش و کاهش درد، موفقیت ثابتی داشته است. یوگا، مدیتیشن و سایر تکنیک های آرامش بخش می توانند به کاهش درد و فشار ناشی از عفونت های سینوسی کمک کنند.

ورزش کنید

مشابه یوگا، ورزش می تواند فشار سینوسی را کاهش دهد. فعالیت بدنی می تواند گردش خون را افزایش دهد و به طور موقت احتقان را کاهش دهد تا تنفس راحت شود. اگرچه هنگام بیماری انجام دادن آن ناراحت کننده است، اما فعالیت بدنی می تواند به کاهش زمان بهبودی و سرعت بخشیدن به بهبودی کمک کند.

کلام آخر

علائم فشار سینوسی می تواند دردناک و ناراحت کننده باشد. علاوه بر استفاده از روش‌های درمانی سنتی مانند ضداحتقان‌ها و مسکن‌ها، درمان‌های خانگی جایگزین نیز می‌توانند بهبودی شما را تقویت کنند.

اگر بعد از یک هفته همچنان علائم فشار سینوسی را تجربه کردید، یا اگر شروع به بدتر شدن کردند، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید زیرا این امر می تواند نشانه عفونت جدی تری باشد که ممکن است به آنتی بیوتیک های تجویز شده نیاز داشته باشد.