۰ نفر

ویار خیار و خیارشور در بارداری نشانه چیست؟/ از خرافات تا واقعیت

۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۵۳
کد خبر: 704132
ویار خیار و خیارشور در بارداری نشانه چیست؟/ از خرافات تا واقعیت

خیار یک خوردنی آبدار و کم کالری، حاوی پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن، روی، فیبر، بتا کاروتن، ویتامین C، ویتامین A، انواع ویتامین های B و اسیدفولیک است.

تشخیص جنسیت جنین با خیارشور ؟!

به گزارش اقتصاد آنلاین، ماه دوم بارداری هستم خیلی زیاد علاقه به خوردن خیار پیدا کردم. آیا می تونه نشان دهنده پسر بودن جنین باشه؟ رابطه ویار خیار در بارداری و جنسیت جنین چیست؟

پاسخ:

خیر- به لحاظ علمی ویار خیار در بارداری نمی تواند نشان دهنده جنسیت خاصی باشد. مصرف زیاد خیار می تواند سوء هاضمه و نفخ ایجاد کند. بهتر است در مصرف آن تعادل را رعایت کنید.

فواید ویار خیار در بارداری

خیار یک خوردنی آبدار و کم کالری، حاوی پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن، روی، فیبر، بتا کاروتن، ویتامین C، ویتامین A، انواع ویتامین های B و اسیدفولیک است.

خانم ها در دوران بارداری نیاز دارند که همه ویتامین های مورد نیاز بدن خود را تامین کنند، این امر با خوردن مواد غذایی سالم امکان پذیر است. خیار، میوه ای کم کالری بوده، و نیز حاوی کلروفیل، اسید فولیک، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، منگنز، کلسیم و سلولز است. همچنین ویار خیار در بارداری به توسعه جنین در رحم مادر، افزایش ایمنی بدن، حفظ فشار خون مناسب و افزایش استحکام استخوان مادر باردار کمک شایانی می کند. بنابراین به عنوان یک خوراکی مفید در بارداری می تواند مصرف شود، در عین حال مضراتی دارد که نباید آن را نادیده گرفت.

خیار از بروز کم آبی و تشنگی در دوران بارداری پیشگیری می کند : از آنجا که کم بودن میزان آب دریافتی بدن می تواند موجب کم آبی بدن و در نتیجه باعث بروز خستگی، لرز و گرفتگی عضلات شود، لذا مصرف خیار به دلیل دارا بودن حجم زیاد آب (۹۵%) ، مانع از بروز کم آبی در دوران بارداری می شود.

بهبود گوارش و پیشگیری از یبوست:

آب و فیبر، دو عنصر مهم موجود در خیار هستند که با از بین بردن سموم موجود در سیستم گوارش به هضم آسان غذا کمک می کنند، همچنین مصرف منظم خیار با پوست در بارداری، احتمال بروز یبوست در بارداری را کاهش می دهد.

ویار خیار و افزایش استحکام استخوان ها:

ویار بارداری

ویتامین K نقش مهمی در افزایش استحکام استخوان ها دارد، در نتیجه با افزایش تراکم استخوانی و بهبود تعادل کلسیم، احتمال شکستگی را کاهش می دهد. از آنجا که بدن انسان در هنگام ساخت و ترمیم استخوان به ویتامین K نیاز دارد و این موضوع در مورد زنان اهمیت بیشتری پیدا می کند، بنابراین ویار خیار در بارداری در افزایش استحکام استخوان ها می تواند مفید باشد.

آنتی اکسیدان موجود در خیار :

خیار غنی از انواع آنتی اکسیدان است، برخی از این آنتی اکسیدان ها نظیر ویتامین های A، ویتامین C، بتا کاروتن، لوتئین و زیگزانتین ایمنی بدن را افزایش داده و به از بین بردن عفونت ها کمک می کند.

مضرات ویار خیار در بارداری

– خیار ماده ای ادرار آور است، بنابراین خوردن آن احتمال تکرر ادرار در بارداری را افزایش می دهد.

– مصرف بیش از حد خیار باعث تجمع گاز های روده و در نتیجه هضم نادرست غذا می شود.

– ویار خیار در بارداری ممکن است موجب بروز واکنش های آلرژیک مثل خارش، تورم و … شود.

هوس غذایی یکی از شناخته شده ترین و قابل پیش بینی ترین علایم بارداری است. تغییرات هورمونی می توانند موجب تغییر ذائقه و بو شده و علاقه به یک غذای خاص یا گاهی اوقات غیرمعمول را توضیح دهد.

نوعی احساس کمبود غذایی موقت به دلیل نیاز بالای غذایی بچه هم می تواند یک احتمال دیگر باشد. عدم وجود یک سری مواد غذایی ممکن است بدن را به نیاز بالای مصرف غذاهای بسیار مقوی ازنظر غذایی ترغیب کند.

خوردن غذا در عین حال به احساسات و عواطف زنان هم مرتبط می شود. در دوران بارداری ممکن است یک خانم آگاهانه یا به طور ناخودآگاه در پی واکنش به یک سری نیازهای احساسی هوس غذاهای متفاوتی بکند. در بعضی موارد هوس های او را به جنسیت بچه اش هم ربط می دهند.

کمبود مواد غذایی

بعضی از خانم های باردار در این دوره ویارهایی برای چیزهایی که غذا نیستند نظیر گچ، خاک و مواد شوینده لباس یا غیره پیدا می کنند. ویار نوعی اختلال در غذا خوردن اجباری است که افراد را به هوس کردن چیزهایی که لزوما برای خوردن نیستند، وادار می کند. بهترین توضیح برای ویار تلاش بدن برای جذب ویتامین ها و مواد معدنی است که ممکن است در رژیم غذایی او کم بوده و اصلا وجود ندارند. این تمایلات همچنین به کمبودهای غذایی هم ربط داده می شود. به طور مثال هوس بستنی یا مواد شوینده لباس می تواند به کمبود آهن در بدن و هوس شکلات کردن می تواند به کمبود منیزیم و گچ و خاک به کمبود اسیدهای چرب مهم در بدن ربط پیدا کند و هوس های طبیعی تر نظیر گوشت قرمز می تواند به کمبود پروتئین یا هوس هلو کردن به کمبود کاروتن ربط دارند. در بیشتر موارد وقتی ویتامین های مورد نیاز مصرف می شود، این علائم ویار حل می شوند.

ویار خیار در بارداری و جنسیت جنین

همان طور که در ابتدای مطلب نیز به این سوال شما پاسخ داده شد، از نظر علمی نمی توانیم رابطه ایی بین ویار خیار و جنسیت جنین شما را تعیین کنیم. اما تجربیات نشان داده است که ویار خیار در بارداری احتمال پسر بودن جنین را افزایش میدهد. این موضوع را درابطه با ویار خیارشور نیز صدق میکند.

خیلی ها می گویند که هوس های غیرطبیعی در دوران بارداری در واقع ربط به جنسیت بچه دارند. به عنوان مثال اگر یک خانم باردار در ابتدا هوس چیزهای شیرین نظیر شکلات و آب نبات یا محصولات لبنیاتی به خصوص شیر بکند، می گویند که او صاحب فرزند دختر می شود. اما متاسفانه هیچ مدرکی برای اثبات و حمایت این فرضیه وجود ندارد. بنابراین حتی اگر در کل دوران بارداری خود هوس کیک شکلاتی کرده اید، هنوز احتمال اینکه صاحب فرزند پسر شوید زیاد است.

در اینجا برخی از ویارهای غذایی در هنگام بارداری جنین پسر ذکر شده است. این لیست به شما کمک می کند جنسیت جنین را حدس بزنید:

ویار دوغ و جنسیت جنین

از آنجایی که دوغ جز غذاهای شور دسته بندی میشود، پس میتوان گفت رابطه ویار دوغ و جنسیت جنین به ما می تواند بگوید که جنین شما پسر است.

ویار ماست و دوغ و جنسیت جنین

لبنیاتی از ققبیل ماست و دوغ، شور دسته بندی میشوند. بنابراین براساس گفته و شنیده ها شما مادر یه پسر خواهید بود. توصیه ما به شما این است که ویار بستنی ودارید بجای آن یه کاسه ماست یونانی بخورید.البته می تواند به آن یک قاشق عسل نیز اضافه کنید. تا غذای سالم تری خورده باشد.

ویار غذاهای ترش مزه

اگر ویار مواد غذایی ترش مزه را دارید، احتمال بارداری پسر خیلی زیاد است. اگر ویار خاصی ندارید، به برنامه غذایی خود دقت کنید و متوجه می شوید به چه چیزی بیشتر تمایل دارید.

ویار نمک

در حالی که اشتیاق برای غذاهای شیرین به جنین دختر مربوط می شود، غذاهای شور به جنین پسر مرتبط هستند. بنابراین اگر ویار غذاهای شور دارید نوزاد شما پسر خواهد بود.

ویار ادویه های تند

شایع است که برخی از زنان که هرگز غذای تند نمی خورند، در طول بارداری تمایل به غذاهای تند پیدا می کنند. اگر شما یکی از آنها هستید، به احتمال زیاد پسر باردار هستید. مادران زیادی هستند که می گویند در حین بارداری پسر ویار تندی داشته اند.

ویار لیمو

آیا عاشق لیموی خام هستید؟ سپس به احتمال زیاد فرزند شما پسر خواهد بود. در صورتی که قبلا لیمو را به این شکل نمی خوردید احتمال پسر بودن جنین بیشتر می شود. اما تنها اثبات این فرضیه، تجربیات مادران دیگر است که پسر باردار بوده اند و در طول بارداری به لیمو علاقه داشته اند.

ویار گوشت

اگر دوست دارید رژیم بارداری شما بدون سبزیجات باشد، مطمئنا از گوشت خوشتان می آید. ویار گوشت یک عامل تعیین کننده برای پسر بودن فرزند شما است.

ویار ترشی جات

اگر ویار ترشیجات داشته باشید به احتمال زیاد فرزند شما پسر است. دلیل این امر حضور نمک افزوده شده در ترشی است. ویار نمک به عنوان ویار بارداری برای بارداری پسر محسوب می شود بنابراین ترشی جات نیز جزو ویار پسر هستند.

ویار پرتقال

اگر ویار شما نسبت به مرکبات، مانند پرتقال، بیشتر باشد، ممکن است فرزند شما پسر باشد. ممکن است این موضوع پشتوانه علمی نداشته باشد، اما بسیاری از زنان آن را تجربه کرده اند.

با این حال باز هم باید گفت که هیچ مدرک علمی برای اثبات این فرضیه وجود ندارد.

نکته مهم!

تنها شیوه علمی برای اثبات جنسیت بچه انجام آزمایش هایی نظیر سونوگرافی در هفته بیستم بارداری است. در حالیکه ماهیت هوس های غذایی در زمان بارداری ممکن است حقایقی در خود به صورت نهفته داشته باشد ولی بهر حال دلیلی برای اثبات قطعی جنسیت بچه نیست. این ویارها و هوس های غذایی تنها نتیجه تغییرات هورمونی و ذهنی روانی و نیازهای غذایی هستند.