۰ نفر

نشانه‌های این اختلال عصبی ناتوان‌کننده را بشناسید

۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۰
کد خبر: 702823
نشانه‌های این اختلال عصبی ناتوان‌کننده را بشناسید

پارکینسون، نوعی اختلال ناتوان‌کننده است که بر سیستم عصبی فرد تأثیر می‌گذارد و از نشانه‌های اولیه آن، لرزش قابل توجه دست است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا؛  پارکینسون، نوعی اختلال ناتوان‌کننده است که بر سیستم عصبی فرد تأثیر می‌گذارد و از نشانه‌های اولیه آن، لرزش قابل توجه دست است.

به نقل از نشریه تخصصی مدیکال اکسپرس، هرچند لرزش، یکی از علائم شایع این بیماری است اما پارکینسون همچنین می تواند باعث اختلالات عضلانی و سفتی یا کندی حرکت در اندام‌ها شود.

داروها می توانند به طور قابل توجهی علائم این بیماری را در فرد بهبود بخشند. در حالی که این بیماری قابل درمان نیست، جراحی ممکن است به تنظیم عملکرد مناطق خاصی از مغز و بهبود علائم این اختلال کمک کند.

لرزش یا لرزش ریتمیک معمولاً از دست یا انگشتان شروع می شود.

همچنین هنگام استراحت ممکن است دست بلرزد اما زمانی که فرد در حال انجام کاری است، ممکن است این لرزش کاهش یابد.

یکی دیگر از علائم رایج پارکینسون کندی حرکت است. این امر زمانی دیده می‌شود که کارهای ساده سخت‌تر می‌شوند مثلا ممکن است قدم‌ها کوتاه‌تر شوند، بلند شدن از صندلی دشوار باشد، یا هنگام راه رفتن پاهای فرد کشیده شده و به هم بخورد.

سفتی عضلانی نیز می تواند در هر بخشی از بدن رخ دهد و ممکن است دامنه حرکت را محدود کند و دردناک هم باشد.

همچنین فرد مبتلا به بیماری پارکینسون ممکن است زمین بخورد یا مشکلات تعادلی داشته باشد. ممکن است پلک زدن، لبخند زدن یا تکان دادن دست ها نیز دشوارتر شود.

بهتر است هر فردی که علائم این بیماری را دارد با مراجعه به پزشک از ابتلا یا عدم ابتلای خودش به این بیماری مطمئن شود.