۰ نفر

معجزه استفاده از این روغن برای درمان عفونت گوش کودکان!

۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸
کد خبر: 701662
معجزه استفاده از این روغن برای درمان عفونت گوش کودکان!

عفونت گوش که به‌عنوان اوتیت میانی نیز شناخته می‌شود، التهاب گوش میانی، بخشی از گوش در پشت پرده گوش و بیماری شایعی است که افراد در تمام سنین را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما در کودکان خردسال بیشتر شایع است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ ایسنا؛ عفونت گوش که به‌عنوان اوتیت میانی نیز شناخته می‌شود، التهاب گوش میانی، بخشی از گوش در پشت پرده گوش و بیماری شایعی است که افراد در تمام سنین را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما در کودکان خردسال بیشتر شایع است.

به گزارش  هلث، عفونت گوش معمولاً توسط باکتری‌ها یا ویروس‌هایی ایجاد می‌شود که وارد گوش شده و باعث التهاب می‌شوند. این مورد می‌تواند در نتیجه یک واکنش آلرژیک، سرماخوردگی یا آنفلوانزا رخ دهد.

دو نوع اصلی عفونت گوش اوتیت حاد میانی (AOM) و اوتیت میانی همراه با افیوژن (OME) است؛ اوتیت حاد میانی باعث تورم در گوش میانی می‌شود، در حالی که اوتیت میانی همراه با افیوژن به تجمع مایع پس از عفونت در گوش میانی اشاره دارد و بدون علائم اضافی ظاهر می‌شود.

به گزارش کلینیک کلیولند ایالات‌متحده، علائم عفونت گوش می‌تواند متفاوت باشد اما ممکن است شامل درد یا ناراحتی در گوش آسیب دیده، مشکل شنوایی، سردرد و تب باشد. گزینه‌های درمانی مختلفی برای عفونت گوش وجود دارد و روغن زیتون به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی معرفی شده است.

بر پایه نتایج مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۹، روغن زیتون دارای خواص ضد میکروبی است با این حال هیچ مدرکی دال بر اثربخشی آن در از بین بردن باکتری‌های خاصی که باعث عفونت گوش می‌شوند، وجود ندارد. نتایج تحقیقی دیگر در سال ۲۰۰۳ نشان داد که قطره‌های گوش تهیه شده با مواد طبیعی و حاوی روغن زیتون ممکن است به‌طور موقت درد مرتبط با عفونت گوش را تسکین دهند.

توجه به این نکته ضروری است، اگرچه استفاده از آن به‌طور کلی بی‌خطر خواهد بود، ریختن روغن زیتون در گوش به‌طور بالقوه می‌تواند منجر به مشکلات دیگری ازجمله خارش، سرگیجه، عفونت‌های پوستی و سایر عوارض شود. علاوه بر این، افراد مبتلا به پرده گوش آسیب دیده هرگز نباید روغن زیتون را در گوش خود قرار دهند.

اگر مشکوک به عفونت گوش هستید، اگر درد شما بیش از چند روز ادامه داشت، مهم است که به دنبال مراقبت‌های پزشکی از پزشک باشید. پزشک شما می‌تواند علت عفونت شما را تعیین کند و درمان مناسب را برای کمک به بهبودی سریع و ایمن ارائه دهد.

بر اساس اظهارات کلینیک کلیولند، برای موارد خفیف عفونت گوش، مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن می‌توانند برای تسکین درد و کاهش تب استفاده شوند. استفاده از کمپرس گرم روی گوش آسیب دیده نیز می‌تواند به کاهش درد و ناراحتی کمک کند. در موارد شدیدتر، ممکن است پزشک آنتی‌بیوتیک‌ها را برای درمان عفونت‌های باکتریایی گوش تجویز کند. این داروها معمولاً به صورت خوراکی مصرف می‌شوند و باکتری‌های عامل عفونت را از بین می‌برند.

برای کودکان و بزرگسالان مبتلا به عفونت مزمن گوش، لوله‌های گوش (یا لوله های تیمپانوستومی) ممکن است توصیه شود. طبق گفته کلینیک کلیولند، این مورد یک روش جراحی کوتاه و ساده است که در آن یک لوله کوچک در پرده گوش قرار داده می‌شود تا به تخلیه مایع و کاهش فشار کمک کند.

توجه به این نکته مهم است که برخی از عفونت‌های گوش می‌توانند خود به خود برطرف شوند اما در موارد دیگر، مراقبت‌های پزشکی فوری برای اطمینان از درمان مناسب و جلوگیری از عوارض ضروری است.