۰ نفر

بلای وحشتناکی که این بیماری سر چهره‌ شما می آورد!

۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۱۵
کد خبر: 701650
بلای وحشتناکی که این بیماری سر چهره‌ شما می آورد!

استرس اثرات مختلفی روی جسم و روح شما دارد و کیفیت خواب، رژیم غذایی و حالت کلی روحی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  استرس اثرات مختلفی روی جسم و روح شما دارد و کیفیت خواب، رژیم غذایی و حالت کلی روحی شما را تحت تاثیر قرار می دهند. اما بسیاری از ما از اثرات آن باخبر نیستیم. استرس می تواند عاملی برای مشکلات پوستی مثل آکنه، ریزش موی سکه ای یا ایجاد تیرگی زیر چشم باشد که همگی علامت مشکلات بزرگ تر هستند.

متاسفانه اگر استرس را کاهش ندهید، اثرات آن روی مو و پوست شما بلند مدت خواهد بود. برای اینکه سلامت عاطفی، ذهنی و جسمی خود را حفظ کنید.

آکنه

پوست بخش مهمی از بدن محسوب می شود که به راحتی تحت تاثیر استرس قرار می گیرد. فرقی ندارد که چه مشکلی برایش ایجاد شود. ممکن است با آکنه، پسوریازیس و اگزما مواجه شود. استرس باعث آزاد شدن کورتیزول می شود که هورمون هایی را در بدن تولید کرده و باعث افزایش تولید چربی در پوست خواهد شد.

تعادل بین باکتری خوب و باکتری بد را در معده به هم می ریزد و آکنه را ایجاد می کند.

نازک شدن مو

استرس باعث می شود که مو های شما از مرحله رشد وارد مرحله استراحت شود و در نتیجه ریزش آن افزایش پیدا می کند و چرخه طبیعی آن به هم می ریزد. ممکن است عاملی برای طاسی موضعی یا سکه ای باشد که باعث کچلی روی نواحی مختلف می شود. در مردان موی ریش آن ها نیز نازک می شود. پس باید مراقب نوع واکنش خود نسبت به استرس باشید.

پوست خشک

اکثر ما به اندازه کافی آب نمینوشیم. از طرفی استرس داشتن باعث خشکی مزمن پوست می شود و وضعیت را بدتر می کند. اگر استرس دارید، یعنی به اندازه کافی آب نمی نوشید. در نتیجه پوستتان خشک می شود. افرادی که استرس دارند، به قهوه و نوشابه تمایل پیدا می کنند یا دچار کمبود خواب می شوند که همین موضوع وضعیت پوست را بدتر و خشک تر می کند. کورتیزول همچنین حالت ارتجاعی پوست را نشانه می گیرد.

بنابراین کم آبی وضعیت را بدتر خواهد کرد. در چنین حالتی باید از مرطوب کننده، آبرسان و با کیفیت بالا استفاده کنید. لایه بردار ها هم می توانند در این شرایط وضعیت را بهبود ببخشند.

لکه های تیره یا پف زیر چشم

اختلال مزمن خواب باعث می شود که مایعات زیر پلک شما تجمع پیدا کند و در نتیجه رطوبت اضافی در آن ناحیه جمع می شود و این ناحیه پف می کند. پوست اطراف چشم معمولاً نازک تر از نواحی دیگر بدن است و با افزایش سن نازک تر هم می شود.

استفاده از کرم دور چشم هنگام صبح یا سرم، سریعا می تواند این وضعیت را بهبود ببخشد اما مهم ترین عامل این است که استرس را کنترل کنید.

چین و چروک و خطوط دور چشم

استرس باعث می شود که شما به پیری زودرس پوست دچار شوید و خواب تان را نشانه می گیرد. حالت چشم های شما را عوض می کند و زیبایی ابروهای شما را کم می کند و همین باعث می شود که ظاهر جوان خود را از دست بدهید. یکی دیگر از اتفاقاتی که برای پوست تان می افتد، این است که چین و چروک مخصوصاً در ناحیه پیشانی رخ می دهد.

خشکی پوست و مشکلات قاعدگی

استرس به دلیل اختلالات موجود در هورمون کورتیزول عاملی برای ایجاد نوسانات در استروژن نیز خواهد بود و باعث می شود که در دوران قاعدگیِ شما اختلالات ایجاد شود. کمبود استروژن باعث کمبود کلاژن و کمبود رطوبت و در نتیجه خشکی بیش از حد پوست می شود و استروژن شما به حدی می رسد که به سختی پریود شوید و در نتیجه وضعیت تان به هم می ریزد.

افزایش سایز فک

دندان قروچه هنگام استرس یکی از بزرگترین مشکلاتی است که بعضی از افراد با آن مواجه هستند. متاسفانه این عادت باعث می شود که عضلات ناحیه فک بیش از حد کار کنند و در نتیجه نه تنها دندان تان آسیب می بینند، بلکه فک سنگین تر از حالت معمول می شود و ماهیچه ها بزرگ تر خواهند شد.

پیری زودتر پوست

کلاژن ماده ی ضروری برای حفظ جوانی پوست است و افرادی که درگیر استرس زیاد هستند، میزان کلاژن در پوستشان کاهش یافته و زودتر پیر میشوند و به اصطلاح صورتشان پیرتر از سنشان بنظر میرسد.

رابطه زیادی بین اختلالات هورمونی و استرس وجود دارد. روحیه ما تاثیر زیادی روی جسم ما دارد و فیزیولوژی و جسم ما تاثیر زیادی روی تعادل هورمونی دارند. این استرس مزمن باعث می شود که تغییرات هورمونی در بدن ایجاد شود و شما با مشکلاتی مثل بی خوابی، گرسنگی مداوم، اضافه وزن کاهش کلاژن مواجه شوید.