۰ نفر

معاون درمان وزارت بهداشت؛

سقف کارانه پزشکان در مناطق محروم برداشته شد

۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹
کد خبر: 699735
سقف کارانه پزشکان در مناطق محروم برداشته شد

معاون درمان وزارت بهداشت گفت:۲۳۰۰ تا ۲۸۰۰ پزشک متخصص در مناطق محروم در یکسال گذشته توزیع شده اند و هدف وزارت بهداشت عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت  گفت: در یک سال گذشته ۷۹ بیمارستان تجهیز و ۱۰هزارو ۸۰۰ تخت بیمارستانی انجام شده که ۲۸۰۰ تخت آی سی یو و بیش از هزار تخت ای سی یو کودکان در کشور داریم.

به گفته وی تا کنون ۵۳ مرکز دندان پزشکی دولتی در مناطق محروم خدمات ارائه می دهد. ۲۳۰۰ تا ۲۸۰۰ پزشک متخصص در مناطق محروم در یک سال گذشته مشغول انجام خدمات رسانی به بیماران هستند  و هدف وزارت بهداشت عدالت در دسترسی به  خدمات بهداشتی و درمانی است.

او افزود: سقف کارانه پزشکان در مناطق محروم برداشته شده است.

او بیان کرد: یکی از کارهای انجام شده نزدیک کردن تعرفه خدمات در بخش های دولتی و خصوصی است به طوری که ۸۰ درصد تعرفه خدمات در بخش های دولتی و خصوصی به هم نزدیک شده است.

کریمی گفت: صف انتظار عمل کاشت حلزون در کشور صفر شده  و کودک ناشنوایی در صف انتظار برای کاشت حلزون نیست. نزدیک به دو هزار کودک در صف انتظار به دلیل مسائل مختلف از جمله مالی، توانبخشی بوده که با تصمیم وزارت بهداشت تمامی خدمات رایگان خواهد بود.

او بیان کرد: صندوق بیماران خاص با بودجه پنج هزار میلیارد تومان افتتاح شده که در آینده تا ۱۰۰ بیمار خاص تحت پوشش این صندوق قرار می گیرد.

کریمی افزود: طرح دارو رسان به صورت پایلوت در دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا می شود و را رفع نواقص احتمالی این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود.

او اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰۴، مرکز ناباروری سطح سه در کشور داریم و تلاش این است که این مراکز ناباروری در کشور توسعه پیدا کنده
از ملزومات پرونده الکترونیک سلامت موضوع نسخه نویسی الکترونیکی است و الان بیش از ۹۰ درصد ار نسخه به صورت الکترونیکی است.در حال حاضر ۱۱۴ پرونده تخلفات تشکیل و جرائم بازدارنده ای مصوب شده است.

او افزود:بیماران خارج از صندوق بیمارستان هیچ پولی را پرداخت نکنند و البته  با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

کریمی گفت: پزشک خانواده از ابتدای دی در شهر های زیر ۲۰ هزار نفر انجام شده است و قراداد نظام ارجاع توسط وزیر بهداشت ابلاغ شده است و فرانشیز خدمات ضروری بستری صفر خواهد شد. در صورت منابع با سازمان برنامه و بودجه فرانشیز خدمات سرپایی تا ۱۵ درصد کاهش پیدا می کند.