۰ نفر

۱۲ زنگ خطر «میگرن» / نشانه هایی که باید جدی گرفته شود

۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۰۱
کد خبر: 682603
۱۲ زنگ خطر «میگرن» / نشانه هایی که باید جدی گرفته شود

میگرن چیزی فراتر از سردرد‌های طولانی و شدید است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، این دوره‌ها می‌تواند با علائم شدید دیگری از جمله تهوع، استفراغ و خستگی همراه باشد. ممکن است چند روز قبل از شروع سردرد، علائمی مانند تغییرات خلقی، مشکل در خواب و مشکل در تمرکز را تجربه کنید. اگر شما هم از افرادی هستید که با میگرن درگیر هستید، دانستن علائم هشدار دهنده آن می‌تواند در پیشگیری از شروع حمله و جلوگیری از گسترش آن مؤثر باشد.

علائم حسی: حدود ۳۰درصد افراد مبتلا به میگرن قبل یا در طول یک دوره میگرن، علائم بصری مانند سوسو زدن نور را تجربه می‌کنند. برخی افراد در کنار این علائم اختلالات شنوایی یا مشکلات زبانی مانند دشواری در درک یا یافتن کلمات را تجربه می‌کنند.

افسردگی، تحریک پذیری یا هیجان: تغییرات خلقی می‌تواند نشانه‌ای از میگرن باشد. این علائم در مرحله پرودروم شروع می‌شود (مرحله اول حمله میگرنی که می‌تواند چند ساعت یا چند روز قبل از علائم حسی یا سردرد شروع شود).

کمبود خواب آرام: بیدار شدن با خستگی یا مشکل به خواب رفتن در افراد مبتلا به میگرن رایج است. زمانی که میگرن بروز می‌کند، داشتن یک خواب خوب در شب دشوار است.

گرفتگی بینی یا آبریزش چشم: برخی از افراد علائم سینوسی مانند گرفتگی بینی، آبریزش شفاف بینی، افتادگی پلک‌ها یا اشک را تجربه می‌کنند.

ولع برای خوراکی‌های خاص: قبل از وقوع حمله میگرن، برخی از افراد هوس خوردن غذا‌های خاصی را دارند. از رایج‌ترین ولع‌ها، شکلات است.

درد ضربان‌دار در یک یا هر دو طرف سر: درد ضربان‌دار نشانه کلاسیک میگرن است. اکثر افراد مبتلا به میگرن این نشانه را تجربه می‌کنند.

چشم درد: درد میگرن اغلب در شقیقه‌ها یا پشت یک چشم یا گوش احساس می‌شود. ممکن است آن را در اطراف چشم و در حفره چشم نیز تجربه کنید.

گردن درد: بسیاری از مردم پیش از سردرد تجربه سفتی در ناحیه گردن دارند. احتمالا این مرحله اولیه میگرن است یا در برخی موارد بعد از میگرن، گردن‌درد یا درد ضربانی در پشت گردن احساس می‌شود.

تکرر ادرار: اگر با این مشکل روبه‌رو هستید ممکن است به این معنی باشد که میگرن در راه است. همچنین، ممکن است احتباس مایعات را تجربه کنید.

خمیازه: خمیازه کشیدن بیش از حد، یکی دیگر از نشانه‌هایی است که می‌گوید میگرن در شرف وقوع است. این خمیازه‌ها ممکن است بیش از حد و غیرقابل کنترل باشد و هر چند دقیقه یک‌بار اتفاق بیفتد.

بی حسی یا گزگز: معمولا در یک طرف بدن، این وضعیت از نوک انگشتان از طریق بازو و در سراسر صورت احساس می‌شود.

حالت تهوع یا استفراغ: میگرن بدون عوارض حسی تنها در صورتی قابل تشخیص است که فرد ترکیبی از حالت تهوع، استفراغ یا حساسیت به نور و صدا را تجربه کند.