۰ نفر

برای رنگی شدن چشم جنین چی بخوریم؟

۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۰:۰۸
کد خبر: 653641
برای رنگی شدن چشم جنین چی بخوریم؟

در این مقاله راجع به تاثیر ژنتیک و تغذیه بر رنگی شدن چشم جنین صحبت می کنیم. تعیین رنگ چشم جنین در هفته ۳۱ بارداری اتفاق می‌افتد. اکثر بچه هایی که از نظر ژنتیکی می توانند چشم رنگی داشته باشند، با چشم های آبی متولد می شوند، اما اگر قرار باشد که این رنگ در آینده تغییر کنند، معمولا چند ماه طول می‌کشد که این اتفاق بیوفتد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که خیلی روی رنگ چشم کودک خود حساس نباشید. مهمترین نکته این است که کودک شما چشم سالم داشته باشد که به کمک آن بتواند به خوبی ببیند. در ادامه‌ی این مقاله از پایگاه خبری پرسی نکاتی را به شما آموزش می‌دهیم که می‌تواند روی رنگی شدن چشم جنین شما تاثیر گذار باشد.

آیا تغذیه می تواند روی رنگ چشم جنین تأثیر بگذارد؟

هرچند این موضوع همیشه درست نیست ولی احتمال زیادی وجود دارد اگر شما و همسرتان چشم رنگی دارید کودک شما هم نیز چشم رنگی خواهد داشت و رنگ چشم جنین تا حد زیادی به ژنتیک شما و همسرتان دارد.

در تصویر زیر با توجه به رنگ چشم خود و همسرتان می‌توانید احتمال رنگی شدن چشم جنین را بر اساس ژنتیک بررسی کنید.

رنگ چشم جنین

ژنهای والدین شما، می توانند با هم مخلوط شوند و نتایج متفاوتی ایجاد کنند. در واقع رنگ چشم کودک به ژن های به ارث رسیده از والدین بستگی دارد. رنگ چشم این بدان معنا نیست که کودک فقط می تواند چشم های کاملاً یکرنگی با والدین داشته باشد بلکه این ژن ها هستند که به چشم می گویند چه رنگی را به ارث برده است. برای دو نفر با چشمان تیره کاملاً ممکن است فرزندی با چشم های خاکستری ، سبز یا آبی یا هر ترکیبی از آن داشته باشند.

دارویی به نام گلوکوم وجود دارد که می تواند چشمان روشن را به عنوان یک عارضه جانبی تیره تر کند، اما این موضوع قطعاً کاری نیست که به دلایل زیبایی باید برای رنگی شدن چشم جنین انجام شود.

همچنین یک روش لیزر جدید یا آزمایشی به نام “استروما” نیز وجود دارد که می تواند با از بین بردن لایه رنگدانه ای عنبیه، چشم های تیره را روشن کند. باید توجه داشته باشید که این روش برگشت ناپذیر است و نمی توانید کاملاً مطمئن باشید که چشمان شما بعد از عمل چگونه به نظر می رسد، یا اینکه چگونه دوست دارید باشد.

گاهی اوقات ممکن است هنگام تولد رنگ چشم جنین شما خاکستری یا آبی باشد و این موضوع می تواند به دلیل کمبود ملانین در چشم نوزاد تازه به دنیا آمده باشد.

ملانین چیزی است که به چشم رنگ می دهد. پس از تولد عنبیه ملانین های بیشتری برای رنگ چشم جنین تولید می کند، و در واقع رنگ اصلی چشم به ملانین های تولید شده در عنبیه بستگی دارد.  میزان تولید ملانین نیز به ژن های به ارث رسیده از والدین بستگی دارد.

در نتیجه با توجه به مطالب گفته شده در چشم های خاکستری، آبی و سبز ملانین کمتری تولید می شود اما در چشم های قهوه ای ملانین بیشتری تولید شده است. برای تثبیت رنگ چشم نوزاد معمولا شما باید تا ۹ ماهگی نوزاد صبر کنید.

تغذیه در دوران بارداری چقدر روی رنگی شدن چشم نوزاد تاثیر دارد؟

در دوران بارداری نقش خوراکی ها را باید جدی بگیرید و اگر می‌خواهید بدانید خوردن ترشی در بارداری جنین را زشت می‌کند یا نه حتما مقاله تغذیه در دوران بارداری را مطالعه کنید

بتاکاروتن ماده ای است که تا حد زیادی برای چشم مفید است و این ماده در میوه و سبزیجات نارنجی، قرمز و زرد مانند سیب زمینی شیرین، هویج و کدو حلوایی وجود دارد.

این ماده باعث تولید ویتامین A شده و برای کمک به افزایش بینایی نوزاد بسیار مناسب باشد و می تواند بر رنگی شدن چشم جنین علاوه بر آن بتاکروتن موجب می شود از عفونت در بدن شما جلوگیری شود و ایمنی بدن را بیشتر می کند.

اما شما باید توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد رتینول در زمان بارداری مانند سم عمل می کند. رتینول یک نوع ویتامین A می باشد که موجب ناقص شدن نوزاد می گردد و معمولا در قرص هایی مانند راکوتان وجود دارد.

رنگ چشم جنین

خوردن برخی مواد غذایی می تواند بر رنگ چشم جنین شما تاثیر بگذارد. این مواد غذایی عبارتند از:

۱-سیب نقش مهمی در زیبایی کودک دارد.

۲-برای داشتن چشمانی زیبا ، رازیانه و بادیان مصرف کنید.

۳-مصرف انار و رب انار هم تاثیر زیادی بر زیبایی کودک دارد. اگر این مواد به صورت ناشتا مصرف شوند خیلی بهتر است.

۴-خوردن آب آناناس به همراه یک قاشق عسل باعث شاداب شدن پوست کودک می شود. خود آناناس صدای بچه را زیبا می کند.

۵-خوردن گلابی توسط پدر می تواند بر روشن بودن رنگ چشم جنین تاثیر بگذارد.

۴-روزی یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به سالادتان اضافه کنید و میل کنید.

۵-انجیر و شنبلیله برای افزایش رشد مو نوزاد خوب است

۶-توت فرنگی و هلو

۷-مصرف شیر باعث سفید شدن پوست کودک می شود.

۸-معجون شیر ، گردو و خرما تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی جنین دارد.

۹-مغز بادام و مغز بو داده .

۱۰-کاسنی بخورید تا خونتان زیاد شود و فرزند زیبایی از شما به وجود آید.ضمنا سبب پسرزایی نیز می شود.

۱۱-میوه و سبزیجاتی که دارای ویتامین ث هستند در رنگ فرزندتان بسیار تاثیر گذار می باشد.

۱۲- مربای شقاقل برای استخوان بندی جنین

۱۳-اگر می خواهید که موی فرزندتان مشکی باشد در معرض آفتاب قرار بگیرید و حتما به مقدار فراوان شنبلیله مصرف کنید.

۱۴-اگر می خواهید موهای فرزندتان خرمایی شود حتما از روغن ماهی استفاده کنید.

۱۵-اگر می خواهید موی فرزندتان بور شود:زیاد حمام بروید، کمتر زیر آفتاب بمانید.

۱۶-غذاهای دارای ویتامین ب باعث خوش خلقی کودک می شود مانند انار ، آلبالو ، گوشت گوسفند نر کباب شده ، سبزی خوردنی و سیب درختی .

۱۷-شربت شلغم باعث می شود کودک به آسانی دندان دربیاورد.

۱۸-روزی یک قاشق آب دریا برای داشتن موهای طلایی

۱۹-آبی شدن چشم نوزاد :تخم مرغ دو زرده مصرف شود.

استفاده بعضی از میوه ها، سبزی ها و غذا ها می تواند در بعضی از صفات کودک مانند رنگی شدن چشم جنین اثر گذارد اما نقش اصلی را در این گونه صفات ژنتیک پدر و مادر بازی می کنند و به میزان زیادی صفات نوزاد شما به پدر و مادر او بستگی دارد.