۰ نفر

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی وزارت بهداشت؛

فروش اینترنتی دارو ممنوع است

۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰
کد خبر: 651771
فروش اینترنتی دارو ممنوع است

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی وزارت بهداشت گفت: این نکته مهم را به هموطنان تاکید می‌کنیم که فروش اینترنتی دارو ممنوع است. چون نمی‌توانیم اصالت دارویی که به صورت اینترنتی به دست مصرف کننده و مردم کشورمان برسد را تائید کنیم، فعلا فروش اینترنتی دارو را ممنوع کرده‌ایم مگر اینکه زیرساخت‌های آن فراهم شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وبدا، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی وزارت بهداشت، گفت: خط ۶ سامانه ۱۹۰ به دلیل تکالیفی که در قانون جوانی جمعیت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محول شده به سوالات، پیشنهادات و شکایات مردمی به طرح جوانی جمعیت اختصاص داده شد.

علیرضا رحیم‌نیا با اشاره به راه‌اندازی خط پاسخگویی درباره جوانی جمعیت در سامانه ۱۹۰، گفت: سامانه ۱۹۰ دارای شش خط بود که ما سه خط دیگر به این سامانه اضافه کردیم و اکنون دارای ۹ خط است.

وی افزود: خط ۶ را به دلیل تکالیفی که به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی محول شده، به سوالات، پیشنهادات و شکایات مردم به طرح جوانی جمعیت اختصاص دادیم. 

رحیم‌نیا تاکید کرد: مردم از طریق خط ۶ سامانه ۱۹۰ می‌توانند اگر در مراحل طرح افزایش جمعیت سوالاتی درباره نازایی دارند و یا شاهد هزینه‌های زیاد آزمایشگاه و دارو و یا رفتار نادرست و یا عدم باورمندی پرسنل به طرح افزایش جمعیت بودند با ما در میان بگذارند. 

وی تصریح کرد: اگر مردم به مراکز درمانی و بهداشتی منطقه خود مراجعه کرده و شاهد تبلیغ و ترویج سیاست‌های کاهش و کنترل جمعیت بودند نیز می‌توانند از طریق این سامانه به ما اعلام کنند. هرچند خوشبختانه طی بازدیدی که از تعدادی مراکز بهداشتی و درمانی داشتیم شاهد اجرای سیاست‌های ابلاغی وزارت بهداشت درباره حمایت از خانواده و افزایش جمعیت بودیم.

رحیم نیا یادآور شد: به اقرار نمایندگان مجلس، وزارت بهداشت در بحث جوانی جمعیت فعال‌ترین وزارتخانه است و بر اساس تکالیف قانونی که در امر جوانی جمعیت انجام می‌دهد، سبب شده از وزارتخانه‌های دیگر، خیلی جلوتر باشد.

فروش اینترنتی دارو ممنوع است

بنابر اعلام وبدا، وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به گزارشات مردم اهمیت می‌دهد، گفت: این نکته مهم را به هموطنان تاکید می‌کنیم که فروش اینترنتی دارو ممنوع است. چون نمی‌توانیم اصالت دارویی که به صورت اینترنتی به دست مصرف کننده و مردم کشورمان برسد را تائید کنیم، فعلا فروش اینترنتی دارو را ممنوع کرده‌ایم مگر اینکه زیرساخت‌های آن فراهم شود.