۰ نفر

کرونا در گیلان دوباره اوج گرفت

۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۷
کد خبر: 651436
کرونا در گیلان دوباره اوج گرفت

تعداد بسترهای روزانه که تقریبا تک رقمی شده بود رو به افزایش است به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ بیمار جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان گیلان بستری شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، آمار بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ بعد از تقریبا بیش از ۲ ماه آرامش از هفته جاری آرام رو به افزایش است به طوری که بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، مجموع بسترها از ۲۰ نفر در جمعه گذشته به ۵۷ نفر در زمان حاضر رسیده‌است.

تعداد بسترهای روزانه نیز که تقریبا تک رقمی شده بود رو به افزایش است به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ بیمار جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان گیلان بستری شدند.

مجموع بستری‌های کرونا در بیمارستان های استان گیلان روزهای هفتم و هشتم امسال با ۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به کمترین میزان بستری‌ها از ابتدای شیوع ویروس کرونا رسیده بود اما متاسفانه پس از چند روز، بار دیگر افزایشی شد.

فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ که به صفر رسیده بود، بر اساس آمار امروز "پنجشنبه" معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به یک نفر رسیده‌است ضمن اینکه هشت بیمار بدحال نیز در مراکز درمانی استان بستری هستند.

بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که جمعه گذشته اعلام شده بود، ۱۴ شهرستان گیلان شامل آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه‌سرا، تالش، فومن، لاهیجان، رضوانشهر و لنگرود در وضعیت آبی کرونایی و ماسال، شفت و املش در رنگ بندی زرد قرار دارند.

این درحالی است که کارشناسان بهداشتی گیلان با توجه به افزایش تدریجی تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان طی هفته جاری و در صورت ادامه عادی انگاری ها و کوتاهی در رعایت توصیه های بهداشتی، تغییر رنگ شهرستان‌های آبی به سمت زرد کرونایی را احتمال می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: متاسفانه طی هفته جاری شاهد افزایش نسبی بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان هستیم که این مهم هشداری جدی در رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

 اسماعیل نورصالحی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی باید بیش از پیش به توصیه‌های بهداشتی از جمله واکسیناسیون پایبند باشیم، افزود: در زمان حاضر بر اساس آخرین آمار که هفتگی مشخص می‌شود، میانگین رعایت توصیه‌های بهداشتی به ۴۰ درصد رسیده‌است.

وی تزریق واکسن را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و کاهش مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ موثر دانست و اظهار داشت: افراد حتما نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند و در این ارتباط کوتاهی نکنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تزریق ۹۶ درصدی دُز اول واکسن کرونا به تعداد ۲ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۲۸۰ نفر به گروه‌های هدف در گیلان افزود: تزریق دُز دوم نیز به ۹۲ درصد به تعداد ۲ میلیون و ۵۲ هزار و ۹۶۱ نفر رسیده‌است.

وی با بیان اینکه تنها ۴۹ درصد از جمعیت هدف استان گیلان به تعداد یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۲۱ نفر برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند، افزود: از مردم درخواست می‌شود که برای تکمیل واکسیناسیون به پایگاه های تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا بود.