۰ نفر

خوردنی هایی که به روزه داران توصیه می شود

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۲
کد خبر: 626804
خوردنی هایی که به روزه داران توصیه می شود

دبیر انجمن تغذیه البرزگفت: استفاده از میوه هایی چون خیار، هندوانه، پرتغال و توت فرنگی سبب کاهش تشنگی هنگام روزه داری خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ احدی گفت: روزه داران در روزهای بهاری و ماه رمضان برای رفع تشنگی خود می توانند از طریق نوشیدن آب میوه ها و مصرف سبزیجات و میوه های آبکی مواد مغذی از دست رفته بدن خود را جایگزین کنند.

او گفت: همه ما می‌دانیم که میوه‌ ها از آب بسیاری تشکیل شده‌اند میوه‌ هایی مانند: هندوانه، طالبی، گریپ فروت، پرتغال، توت فرنگی و بسیاری میوه‌های دیگر می‌توانند درصد قابل توجهی از تشنگی را در طول روز برطرف کنند.

دبیر انجمن تغذیه البرز می گوید: کرفس میزان قابل توجه ای  از آب را در خود جای داده و سرشار از ویتامین‌های A، C و K است؛ و می‌توانند کرفس را به‌صورت خام در سالاد یا انواع ساندویچ ها مصرف کنند.

او گفت: گوجه در بیشتر سالادها و انواع غذا‌ها جا می‌گیرد؛ باید بدانیم این میوه میزان بسیار زیادی آب دارد و ۹۴ درصد آن را آب تشکیل داده و در طول روز مانع از تشنته شدن شما می‌شود.

به گفته احدی اسفناج ۹۲ درصد آب درون خود دارد و همچنین در کنار آن منبع کاملی برای تامین انواع ویتامین‌هاست؛ و می‌توانند از اسفناج ویتامین B و آنتی اکسیدان دریافت کنند.