۰ نفر

تحقیق جدید نشان می دهد؛

خطر مصرف بیش از حد کافئین

۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۱۶
کد خبر: 534644
خطر مصرف بیش از حد کافئین

تحقیق جدید نشان می دهد مصرف بیش از حد قهوه در افرادی که از لحاظ ژنتیکی در معرض ریسک بالا ابتلا به بیماری چشمی گلوکوم هستند به شکل قابل توجهی ابتلا به این بیماری را در آنها افزایش می دهد.

به گزارش  مدیسن نت، در این مطالعه بیش از ۱۲۰ هزار انگلیسی در رده سنی ۳۹ تا ۷۳ سال، اطلاعاتی در مورد مصرف کافئین و بینایی خود ارائه دادند، از جمله اینکه آیا آنها به گلوکوم مبتلا هستند یا سابقه خانوادگی این بیماری را دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  مهر، پس از سه سال، محققان چشم شرکت کنندگان، از جمله فشار داخل چشم (IOP)، را معاینه و بررسی کردند. افزایش IOP یک عامل پرخطر ابتلاء به گلوکوم است.

یافته‌ها نشان داد مصرف زیاد کافئین با افزایش خطر کلی IOP یا گلوکوم همراه نبود، اما در شرکت کنندگان دارای بیشترین استعداد ژنتیکی ابتلاء به IOP، مصرف بیشتر کافئین با IOP بالاتر و میزان گلوکوم بالاتر همراه بود.

محققان پی بردند افرادی که کافئین زیاد، یعنی چهار فنجان قهوه در روز، مصرف می‌کردند دارای IOP بالاتر بودند.

به گفته محققان، در افرادی که بالاترین میزان خطر ابتلاء به گلوکوم از لحاظ ژنتیکی وجود دارد و بیش از تقریباً سه فنجان قهوه در روز مصرف می‌کنند، میزان گلوکوم ۳.۹ برابر بیشتر از کسانی است که کافئین کم مصرف می‌کنند و در گروه کم خطر ریسک ژنتیکی قرار دارند.

دکتر «لوئیز پاسکال»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان مونت سینای نیویورک، در این باره می‌گوید: «در این مطالعه ما دریافتیم که رابطه نامطلوبی بین مصرف زیاد کافئین و گلوکوم فقط در بین افرادی که با بالاترین ریسک ژنتیکی افزایش فشار چشم مواجه هستند مشهود است.»

محققان تاکید می‌کنند افرادی که سابقه خانوادگی ابتلاء به گلوکوم دارند باید مصرف کافئین را محدود کنند.