۰ نفر

قرارداد اسپوتنیک وی و یوینسف برای تولید ۲۲۰میلیون دوز واکسن کرونا

۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰
کد خبر: 531513
قرارداد اسپوتنیک وی و یوینسف برای تولید ۲۲۰میلیون دوز واکسن کرونا

صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه که مسئول تولید واکسن کرونای اسپوتنیک وی است، پنجشنبه شب اعلام کرد که قراردادی برای تولید ۲۲۰میلیون دوز از این واکسن را با صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امضا کرده است.

به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه این صندوق سرمایه‌گذاری آمده است: امضای این توافق بین شرکت "واکسن‌های انسانی" وابسته به یونیسف و این صندوق برای تولید واکسن مرکب از دو دوز برای ۱۱۰ میلیون منعقد شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که این توافق امکان دستیابی به واکسن‌ در اقصی نقاط جهان را گسترش خواهد داد.

این بیانیه اعلام کرد: واردات اسپوتنیک وی به یونیسف همچنین می‌تواند موجب شود که این واکسن در فهرست واکسن های مجاز برای استفاده اضطراری توسط سازمان بهداشت جهانی قرار گیرد.

واکسن اسپوتنیک وی با مشارکت صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح های سرمایه گذاری) ساخته شده و در ماه اوت سال ۲۰۲۰(مرداد) به ثبت رسید.

شمار زیادی از کشورها شامل ترکیه، هند، ایران، لیبی، لبنان، الجزایر، بلاروس، تونس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، تشکیلات خودگردان فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات و گینه و ... این واکسن روسی را ثبت کرده‌ بودند.