۰ نفر

معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت؛

پروتکل ها را دقیق رعایت کنید تا تعطیل نشوید

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۵۵
کد خبر: 526103
پروتکل ها را دقیق رعایت کنید تا تعطیل نشوید

معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت گفت: در رویکرد جدید تصمیم بر این شد تا نظارت‌ها بر رعایت دستورالعمل‌ها تشدید و سختگیری‌ها بیشتر شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، محسن فرهادی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با بیان این که پروتکل‌ها اگر به خوبی اجرا می‌شد شرایط الان خیلی متفاوت‌تر بود گفت: واقعیت این است که پروتکل‌های بهداشتی در میدان باید به خوبی اجرا شود، هنوز میانگین رعایت پروتکل‌ها حدود ۶۵ درصد است، که باید به ۹۰ درصد برسد تا شاهد تغییر شرایط باشیم، همه اعمال این محدودیت‌ها برای این است که پروتکل‌ها به نحو احسن اجرا نمی‌شود.
معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با اشاره به ممنوع شدن کامل سفر از ساعت ۱۴ روز سه شنبه (۲۱ اردیبهشت) تا ساعت ۱۴ روز شنبه (۲۵ اردیبهشت) گفت: در حقیقت یک قرنطینه ترددی بین همه استان‌ها در سراسر کشور اجرا می‌شود و این ممنوعیت برای این است که یکی از عوامل بزرگ گسترش ویروس و سوش‌های جدید آن همین تردد‌ها و مسافرت هاست.
فرهادی گفت: در ایام اعلام شده کلا سفر ممنوع است چه زمینی چه هوایی و چه ریلی، و سفر هوایی هم نباید انجام شود.
او با اشاره به فعالیت مشاغل گروه ۲ از شنبه ممنوع نیست گفت: رویکرد جدید این است که نظارت‌ها بر اجرای پروتکل‌ها تشدید شود و اعمال محدودیت‌ها قوی‌تر باشد بر این اساس با فعالیت گروه‌های شغلی دوم موافقت شده.
معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با بیان این که موضع وزارت بهداشت همیشه واضح و شفاف بوده گفت: ویروس کرونا به سه طریق گسترش می‌یابد یکی انجام تردد و مسافرت، دوم تجمعات و سوم نبود تهویه مناسب، برای همین تاکید شده که خدمات مشاغلی مثل رستوران‌ها باید در فضای باز باشد و خود مردم هم باید بدانند که حضور در فضا‌های بسته به معنی نبود تهویه مناسب است و نباید وارد شودند و خودشان را در معرض خطر ابتلا قرار دهند.
فرهادی گفت: برای این که پروتکل‌ها به خوبی رعایت نمی‌شود و نظارت‌ها هم دقیق و سختگیرانه انجام نشده، دستور‌های کلی برای بستن و تعطیلی و بازگشایی داده ایم.
سرهنگ جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور نیز در ارتباط تصویری با برنامه گفت: ممنوعیت شقر طبق آنچه در مصوبات آمده از ساعت ۱۲ سه شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت اعما و اجرا می‌شود.
سرهنگ جهانی با تاکید بر تشدید کنترل‌ها و برخورد‌ها گفت: اولین واصلی‌ترین کنترل ها، هوشمند و از طریق دوربین‌ها خواهد بود و البته با کنترل حضوری پلیس تشدید خواهد شد.
معاون اجتماعی پلیس راهور با اشاره به بازگشایی مراکز شماره گذاری از روز شنبه گفت: کساننی که می‌خواهند مراجعه کنند حتما از طریف اینترنت نوبت بگیرند.
او تاکید کرد: ممنوعیت تردد شبانه از ۱۰ شب تا ۳ بامداد پابرجاست و متخلفان جریمه می‌شوند.
قاسم نوده فراهانی رییس اتاق اصناف نیز با اشاره به همکاری تنگاتنگ اصناف با ستاد ملی کرونا گفت: از همه همکارانم درخواست می‌کنم که پروتکل‌های ستاد ملی کرونا را صدر رد صد رعایت کنند، بازرسی اصناف و وزارت صمت و وزارت بهداشت تشدید می‌شود و با قطعا با متخلفات برخورد جدی خواهد شد و واحد صنفی که پروتکل‌ها را رعایت نکند به مدت ۲ هفته پلمب می‌شود.