۰ نفر

معاون وزیر بهداشت؛

روند شتابان موارد بستری مبتلایان کرونا آرام شد

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۵۰
کد خبر: 524084
روند شتابان موارد بستری مبتلایان کرونا آرام شد

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه روند شتابان موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در کشور آرام تر شده است، از ثابت ماندن شرایط در اکثر استان ها خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قاسم جان بابایی، در سفر به کهگیلویه و بویر احمد، در حاشیه بازدید از مراکز درمانی این استان، ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان، بیان کرد: امیدواریم با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی از طرف مردم بار کاری شدیدی که بر دوش کادر پزشکی و درمانی بود، کاهش یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، فاز دوم بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت با همکاری سازمان تامین اجتماعی راه اندازی می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: شهر دهدشت جمعیت بسیار زیادی داشته و شهرستان های لنده، چرام و دو بخش دیگر، از خدمات درمانی این مرکز استفاده می کنند. پیش از این، در این شهرستان یک بیمارستان پیش ‌بینی شده که با اجرای طرح تحول سلامت و اجرای هتلینگ، تخت های این مرکز درمانی اضافه شدند، اما با روند افزایش جمعیت جوابگوی نیازهای مردم این سه شهرستان نیست.

وی اظهارکرد: با اجرای فاز دوم بیمارستان بخش زیادی از مشکلات این حوزه برطرف می شود و باعث رفع بسیاری از مشکلات حوزه درمان این شهرستان خواهد شد.

 معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص تخت های بخش ویژه(ICU)، عنوان کرد: با شدت گرفتن بیماری کرونا و بحران ایجاد شده، تخت های بخشICU این بیمارستان افزوده شد، اما کماکان نیاز مبرم این بیمارستان به افزایش ظرفیت تخت‌های ICU مشهود و حیاتی است و درصدد این هستیم که تخت های ICU این مرکز درمانی را افزایش دهیم.

جان بابایی با اشاره به مراحل پایانی ساخت کلینیک تحصصی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه، گفت: راه اندازی این کلینیک یکی از خدمات ماندگار دولت خواهد بود که ان شاءالله تا قبل از پایان دولت این طرح به بهره برداری خواهد رسید.

جهش های جدید ویروس ضعیف نیستند

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین ادامه داد: خوشبختانه شدت جهش‌ های کرونا که در کشور رخ داده، مانند جهان نبوده است. ویروس کرونا  کل جهان را درگیر کرده است  و هر بار جهش این بیماری  با دوره قبل و از طرفی، دیگر رفتارهای اجتماعی در حال تغییر است. متاسفانه جهش هایی که در حال رخ دادن هستند، ضعیف نیستند.

وی بیان کرد: با همکاری خوب مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی روند بستری رو به کاهش است. شتاب این ویروس در هفته‌های اخیر متوقف شده است، به طوریکه بستری بیماران کرونایی در کشور ثابت و شرایط پایدار شده است.

جان بابایی با بیان اینکه در همه استان‌ ها تعداد بستری بیماران کرونایی ثابت شده است، گفت: اکنون شرایط پایداری را پیدا کرده ‌ایم و امیدواریم که در هفته آینده شرایط رو به کاهشی داشته باشیم، هر چند که اکنون فقط در برخی از استان‌ ها شرایط رو به کاهش است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، معاون درمان وزارت بهداشت به همراه عابدینی، دبیر کمیته علمی کشوری کنترل و مقابله با ویروس کرونا و واعظی، رییس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت، در سفر به استان کهگیلویه و بویر احمد به ارزیابی روند ارائه خدمات و نظارت بر اجرای پروتکلهای درمانی در این استان پرداختند.

جان بابایی و تیم همراه در این سفر، بخش های مختلف بیمارستان های شهید رجایی و نرگسی گچساران، بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت و بیمارستان جلیل یاسوج را مورد ارزیابی قرار دادند.