۰ نفر

این رژیم غذایی عمرتان را کوتاه می‌کند

۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۰:۳۰
کد خبر: 518145
این رژیم غذایی عمرتان را کوتاه می‌کند

پژوهشگران کانادایی معتقدند که رژیم غذایی حاوی گوشت‌های فرآوری شده می‌تواند زندگی شما را کوتاه کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، تحقیقات جدید، ارتباط بین خوردن حتی مقدار کمی گوشت فرآوری شده، ۱۵۰ گرم (کمی بیش از ۵ اونس) در هفته و خطر بالاتر ابتلا به بیماری‌های قلبی شدید و مرگ را نشان داد. اما همه گوشت‌ها بد نیستند: این مطالعه شامل داده‌های ۲۱ کشور است، همچنین نشان داد که خوردن حداکثر ۲۵۰ گرم در هفته گوشت فرآوری نشده، حتی گوشت قرمز، تاثیر چندانی روی بیماری‌های قلبی عروقی ندارد.

چرا گوشت‌های فرآوری شده مانند هات داگ و بیکن بسیار ناسالم قلمداد می‌شوند؟ مهشید دهقان، عضو محقق در انستیتوی تحقیقات سلامت جمعیت دانشگاه مک مستر و علوم بهداشتی همیلتون در انتاریو، کانادا می‌گوید: (این ممکن است نتیجه مواد نگهدارنده مواد غذایی، مواد افزودنی و رنگ باشد، زیرا اگر شما مقایسه کنید، کلسترول و چربی اشباع شده در گوشت‌های فرآوری نشده و همچنین فرآوری شده بسیار مشابه هستند، تفاوت اصلی، در مواد افزودنی غذایی و رنگ و نیترات است.)

بیشتر شواهد گذشته در مورد مصرف گوشت و نتایج بهداشتی از مطالعاتی است که در آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن انجام شده است. بر اساس این مطالعات، میزان و نوع گوشت مصرفی در این مناطق با برخی از مناطق دیگر جهان، از جمله آسیای جنوبی و آفریقا متفاوت است. Enter PURE، یک مطالعه طولانی مدت است که عادت‌های غذایی و نتایج سلامتی بیش از ۱۶۴۰۰۰ نفر را در کشور‌هایی که شامل افرادی با درآمد پایین، متوسط ​​و بالا هستند، ردیابی می‌کند.

محققان همچنین سایر داده‌های مربوط به سلامتی را جمع آوری کردند. در این مطالعه، گوشت قرمز فرآوری نشده، گوشت گاو، بره و گوساله مورد بررسی بود. طیور نیز  شامل همه پرندگان بود. گوشت فرآوری شده هر گوشتی است که با مواد نگهدارنده یا افزودنی‌های غذایی نمک، پخت یا درمان شده باشد. بر اساس این مطالعه، خطرات سلامتی، حتی با مقدار کمی گوشت فرآوری شده نیز، چند برابر شده است.

دهقان می‌گوید: (حدود دو وعده گوشت فرآوری شده در هفته خطرناک است. یک سوسیس متوسط ​​حدود ۷۵ گرم است. داشتن دو سوسیس در هفته با این میزان با افزایش خطر همراه است.)