۰ نفر

مراقب این "سندرم" در روزهای خانه تکانی باشید!

۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۲۳:۵۰
کد خبر: 514255
مراقب این "سندرم" در روزهای خانه تکانی باشید!

یک فیزیوتراپ سندرم رختشورها را یکی از شایعترین آسیب‌ها در روزهای خانه تکانی عنوان کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر صداقت جو با اشاره به خطرات خانه تکانی برای زنان و بویژه دختران جوان، گفت: با توجه به اینکه عمده این افراد در طول سال کار فشرده انجام نداده اند، این احتمال وجود دارد که در یک دوره چند روزه کاری فشرده، دچار آسیب شوند.

وی افزود: بنابراین در وهله اول توصیه می شود افراد برای خانه تکانی حتما از افراد حرفه ای این کار استفاده کنند، افرادی که کارگر و مستخدم بوده و در انجام این کارها تبحر دارند و باید بدانند که این سود دو طرفه است و از طرفی موجب می شود این افراد در این ایام مشغول به کار شوند و از طرفی از آسیب دیدن افراد تازه کار و هزینه های گزافی که بعدا باید خرج درمان کنند، جلوگیری می شود.

این فیزیوتراپ افزود: افرادی که خود اصرار بر انجام کارهای خانه تکانی دارند باید بدانند که انجام فشرده کارها می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری برای آنها داشته باشد، بنابراین باید حتما کارها را در روزهای مختلف تقسیم کرده و حتما از تمام افراد خانواده در انجام کارها کمک بخواهند.

صداقت جو شایع ترین آسیب در دوران خانه تکانی را آسیب دیدن عضلات کمر و گردن و نیز زانودرد عنوان کرد و افزود: در این میان شایع ترین آسیب تاندونیت یا همان التهاب تاندون است.

وی افزود: این بیماری که به "سندرم رختشورها" معروف است بر اثر کار زیاد با دست در طولانی مدت ایجاد می شود، اما با توجه به اینکه در روزهای خانه تکانی انجام فشرده کارها را شاهد هستیم این آسیب نیز شایع است.

صداقت جو گفت: در این بیماری تاندون های اطراف انگشتان دست به علت حجم کار زیاد دچار التهاب و ورم می شوند، بنابراین توصیه می شود افراد بطور جد از انجام فشرده کارها در این ایام خودداری کنند.

این فیزیوتراپ افزود: در کنار این آسیب‌ها، متاسفانه بعضا شاهد آسیب های دیسک کمر و حتی آسیب های نخاعی به دلیل سقوط از ارتفاع و افتادن از روی نردبان و پله هستیم و همه افرادی که در امر خانه تکانی مشارکت دارند باید بدانند که هیچ چیز مهمتر از سلامت آنها نیست و باید هنگام کار حتما رعایت اصول ایمنی را داشته باشند.