۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آیا آنتی بادی واکسن از طریق شیر مادر به فرزندان منتقل می‌شود؟

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۳۳
کد خبر: 513824
آیا آنتی بادی واکسن از طریق شیر مادر به فرزندان منتقل می‌شود؟

با شروع واکسن در سراسر کشور، بالاخره بسیاری از والدین نفس راحتی می‌کشند (بازگشایی مدارس! دیدار با مادربزرگ!). اما از آنجا که در حال حاضر هیچ واکسنی برای کودکان زیر 16سال در دسترس نیست، این سوال که چگونه جوانان را از اثرات احتمالی COVID-19 محافظت کنیم، همچنان باقی است.

به ویژه مادران پرستار این سوال را دارند که آیا آنها ممکن است بتوانند آنتی بادی های واکسن را از طریق شیر مادر به فرزندان خود منتقل کنند. در این بخش سعی کرده‌ایم به بخش از سوالاتی که ذهن مادران را به خود مشغول کرده است پاسخ بدهیم:

آیا تزریق واکسن در دوران شیردهی بی خطر است؟

بله ، مادران شیرده می‌توانند و باید علیه COVID-19 واکسینه شوند. مراکز کنترل بیماری، آکادمی پزشکی شیردهی و کالج زنان و متخصص زنان و زایمان، همه واکسن را در دوران شیردهی توصیه می‌کنند. واکسن‌های موجود در حال حاضر حاوی ویروس زنده نیستند، بنابراین بیماری برای مادران یا نوزادان پس از تزریق واکسن غیرممکن است."

 آیا مادران شیرده پس از واکسیناسیون می‌توانند آنتی بادی به نوزاد منتقل کنند؟

 یک خبر عالی، وقتی مادر واکسینه می‌شود، سیستم ایمنی بدن او آنتی بادی‌هایی ایجاد می‌کند که از COVID-19 محافظت می‌کنند و این آنتی بادی‌ها در شیر مادر به کودک شما منتقل می‌شوند و ممکن است از ابتلای کودک جلوگیری کنند .

عالی! صبر کنید، به من یادآوری کنید که دوباره آنتی بادی چیست؟

آنتی بادی ها پروتئین‌های خاصی هستند که توسط سیستم ایمنی برای کمک به مبارزه با عفونت‌ها (مانند ویروس ها) ساخته می‌شود. در طول پرستاری ، مادر آنتی بادی را به فرزند خود از طریق شیر مادر منتقل می‌کند. "آنتی بادی های منتقل شده از مادران در دوران شیردهی به نوزادان در محافظت از بسیاری از عفونت ها از جمله COVID-19 کمک می‌کند." "گرچه آنها 100 درصد محافظت نمی‌کنند، کودکانی که دارای آنتی بادی هستند کمتر از بیماری‌های ویروسی مانند COVID-19 بیمار می‌شوند و در صورت بیماری علائم خفیف‌تری دارند."

 اگر واکسن را در دوران بارداری انتخاب کنید ، آیا آنتی بادی به نوزاد نیز منتقل می شود؟ پاسخ کوتاه: ما هنوز نمی دانیم اما بسیار ممکن است. پاسخ طولانی: "ما می دانیم که آنتی بادی هایی که مادر پس از دریافت واکسن سیاه سرفه و  یا آنفلوانزا در دوران بارداری ایجاد می کند ، از جفت عبور می کند تا از جنین او محافظت کند. بنابراین کاملاً ممکن است که وقتی مادر باردار واکسن COVID را دریافت می کند ، همین روند اتفاق بیفتد. " باز هم ، ما در ماه های آینده درباره این اطلاعات بیشتر خواهیم دانست ، زیرا دانشمندان قادر به مطالعه داده های زنان واکسن COVID در دوران بارداری هستند.