۰ نفر

رژیم غذایی بی‌ثبات همراه با ورزش نتیجه‌ای ندارد

۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۴۲
کد خبر: 513347
رژیم غذایی بی‌ثبات همراه با ورزش نتیجه‌ای ندارد

یک مطالعه جدید در ایالات متحده، نشان می‌دهد، حتی با داشتن رژیم غذایی شدید و ورزش، افرادی که رژیم غذایی بی ثباتی دارند، کاهش وزن کمتری را تجربه می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، این مطالعه نشان می‌دهد افراد مبتلا به چاقی در صورت عدم امنیت غذایی، در یک برنامه فشرده، وزن کمتری از دست می‌دهند. یک محقق در این خصوص گفت:《 بی ثباتی اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا  ممکن است این اختلاف را حتی شدیدتر کند. 》

بر اساس مطالعه منتشر شده در ۸ مارس در Annals of Internal Medicine، عدم دسترسی به غذای سالم و با ثبات می‌تواند کاهش وزن را دشوار کند، حتی اگر از یک رژیم غذایی شدید و برنامه ورزشی پیروی کنید.

محققان مرکز تحقیقات زیست پزشکی پنینگتون اطلاعات ۸۰۳ بیمار چاق در لوئیزیانا را که تحت یک آزمایش دو ساله کاهش وزن قرار گرفتند، بررسی کردند. بیش از نیمی از آن‌ها با جلسات مشاوره‌ای منظم، برنامه‌های غذایی، و نکاتی برای انجام فعالیت بدنی منظم‌تر، به یک رژیم فشرده و برنامه ورزشی ارجاع داده شدند.

بقیه از پزشکان خود مشاوره عمومی بهداشت و معاینه منظم دریافت کردند. جای تعجب نیست که گروه برنامه فشرده در پایان مطالعه وزن بیشتری نسبت به گروه شاهد کاهش دادند. اما در هر دو گروه، افراد مبتلا به چاقی که با عدم امنیت غذایی روبرو بودند، وزن کمتری نسبت به همسالان خود که دسترسی مداوم به غذای سالم داشتند، کاهش دادند.

این یافته‌ها حاکی از آن است که هرگونه تلاش بهداشت عمومی برای مقابله با افزایش نرخ چاقی باید در نظر داشته باشد که چگونه عدم امنیت غذایی می‌تواند مانعی برای کاهش وزن باشد. دکتر کندیس مایرز، نویسنده اصلی این تحقیق و استادیار پنینگتون در این خصوص گفت: 《این یک مساله ناشی از عدم سلامت است. فکر کردن در مورد کاهش وزن به عنوان یک مساله سلامت، ممکن است فرصتی برای رسیدن به یک وزن سالم چیزی نباشد که همه به آن دسترسی داشته باشند. تحقیقات کمی در مورد چگونگی تأثیر غذا بر کاهش وزن وجود دارد پیش از مطالعه مایرز، شواهد کمیابی در مورد عدم امنیت غذایی و کاهش وزن وجود داشته است.》

عوامل روانی و فیزیولوژیکی نیز ممکن است باعث مشکل مضاعف در مسیر کاهش وزن شوند. افرادی که از نظر اقتصادی - اجتماعی پایین‌تر هستند نیز در معرض فشار عوامل روانشناختی مانند استرس، افسردگی و اضطراب قرار دارند که همگی می‌توانند باع مشکلات کاهش وزن شوند. همه گیری کرونا مشکل دسترسی به غذای سلم در برخی جوامع را تشدید کرده است.