۰ نفر

مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو خبر داد؛

افزایش ۲۵درصدی تولید و واردات انسولین در سال جاری

۲۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸
کد خبر: 512862
افزایش ۲۵درصدی تولید و واردات انسولین در سال جاری

مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: با افزایش ۱۱درصدی بیماران دیابتی نیازمند انسولین مواجه هستیم و بیماران داروی خود را باید از طریق سامانه آی تک جستجو کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حیدر محمدی مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به موضوع کمبود انسولین در کشور اظهار کرد: در سال جاری انسولین به میزان ۲۵ درصد بیشتر از سال‌های گذشته در کشور تولید و وارد شده است، اما هنوز کمبود انسولین در ایران و در بین بیماران دیابتی مشاهده می‌شود. یکی از علت‌های احساس کمبود انسولین به دلیل این است که مردم به درستی مکان‌های توزیع آن را شناسایی نکرده اند. 

او ادامه داد: بیماران دیابتی باید از طریق سامانه‌ آی تک، دارو و به ویژه انسولین مورد نیاز خود را در این سامانه جستجو کرده تا آدرس نزدیک‌ترین داروخانه محل سکونت شان را پیدا کنند. 

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو بیان کرد: متاسفانه هر سال مصرف انسولین در کشور افزایش پیدا می‌کند به طوری که در هر سال تعداد بیماران دیابتی در حدود ۱۱ درصد اضافه خواهد شد.

محمدی تاکید کرد: در شرایط کنونی انسولین قلمی در بین بیماران دیابتی پر مصرف ترین نوع انسولین محسوب می‌شود به طوری که ۸۶ درصد از بیماران دیابتی انسولین قلمی استفاده می‌کنند. 

او افزود: امروزه به دلیل مصرف این انسولین قلمی بسیاری از بیماران دیابتی به سمت مصرف قلمی رفته اند و همین مساله باعث احساس کمبود انسولین در کشور می‌شود.

او با اشاره به اینکه با مشکل تامین ارز رو به رو هستیم، گفت: در حال حاضر با تولید واکسن کرونا در دنیا قلم‌های انسولین به طور کلی کمیاب شده است و  به میزان یک و نیم ماه نیاز کشور به انسولین در انبار‌های مان ذخیره داریم.