۰ نفر

یک فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق؛

تپش قلب پس از کرونا را جدی بگیرید

۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱:۳۰
کد خبر: 512208
تپش قلب پس از کرونا را جدی بگیرید

یک فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: افرادی که پس از بهبودی از کرونا ویروس دچار تپش قلب می‌شوند حتما به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یحیی ابراهیمی اظهار کرد: کرونا بیماری ویروسی بوده و هنگامی که وارد بدن می‌شود ممکن است هر ارگانی از جمله ریه، قلب، گوارش و ... را درگیر کند.

این فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق اضافه کرد: این ویروس بیشتر دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند و افرادی که بعد از کرونا ویروس دچار تپش قلب می‌شوند ممکن است این موضوع  از ناشی از اضطراب و نگرانی از کرونا ویروس باشد.

ابراهیمی افزود: افراد پس از بهبودی از بیماری کرونا ویروس آزامش خود را حفظ کرده و اضطراب به خود راه ندهند.

 این متخصص داخلی گفت: افرادی که پس از بهبودی از کرونا ویروس دچار تپش قلب می‌شوند حتما به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کنند و نوار قلب بگیرند چرا که گاهی احساس تپش دارند.

وی با بیان اینکه افرادی که احساس تپش قلب دارند که باید داروی ضد اضطراب مصرف کنند، ادامه داد: چنانچه ضربان قلب افراد بالای ۱۰۰ باشد باید بررسی علمی صورت گیرد که آیا مربوط به کروناست، یا اضطراب و یا پرکاری تیروئید است و باید این دلایل بررسی شوند.

ابراهیمی یکی از علت‌ها را ناشی از اضطراب و افسردگی پس از بهبودی از بیماری کرونا عنوان کرد و با بیان اینکه بر اثر این بیماری کرونا ویروس در جامعه تلافات زیادی داشته‌ایم، گفت: دلشوره، تپش قلب، اضطراب، هواس پرتی حافظه ایجاد شود و افراد نباید نگرانی به خود راه دهند چون این بیماری قابل کنترل است.

این فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق بر رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن مکرر دست‌ها و زدن ماسک تاکید کرد و یادآور شد: افراد می‌تواند به فعالیت ورزشی بپردازند.

وی با بیان اینکه افرادی که یک بار دچار کرونا ویروس شدند و ممکن است و برای باردوم و سوم به این بیماری مبتلا شوند، بیان کرد: بررسی علمی نداریم که چند درصد از افراد پس از بهبودی کرونا دچار اضطراب می‌شوند.

ابراهیمی تصریح کرد: پس از بهبود افراد باید میزان آنتی‌بادی آنها اندازه‌گیری شود و چنانچه تیتر آنتی‌بادی آنها مثبت باشد دیگر نیازی به تزریق واکسن ندارند.

این فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق با بیان اینکه کرونای انگلیسی به لحاظ شکل و شباهت هیچ فرقی با کرونا  ندارد اما شدت آن بیشتر است و به قدرت سرایت آن بالاست و امکان اینکه یک نفر چندین نفر را مبتلا کند بسیار زیاد است، خاطر نشان کرد: علائم بیماری و عفونت‌زایی کرونای انگلیسی بیشتر از کرونای عادی است اما درمان و اصول پیشگیری تفاوتی ندارد.