۰ نفر

عینکی‌ها کرونا نمی‌گیرند؟!

۵ اسفند ۱۳۹۹، ۲۳:۳۰
کد خبر: 508583
عینکی‌ها کرونا نمی‌گیرند؟!

نتایج یک مطالعه جدید که توسط پژوهشگران هندی انجام و در نشریه «medrxiv» منتشر شده، نشان می‌دهد که افراد عینکی بین ۲ تا ۳برابر کمتر از دیگران به کرونا مبتلا می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، پژوهشگران هندی ۳۰۴ بیمار را بررسی کردند و عادت‌های استفاده از عینک در آن‌ها از طریق پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت و با مطالعات موجود در مورد جمعیت عمومی مقایسه شد. یکی از اعضای ارشد این پژوهش، آمیت کومار ساکسنا در یافته‌ها گفت: «این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به کرونا در جمعیت عینکی دو تا سه برابر کمتر از جمعیتی است که از عینک استفاده نمی‌کنند.»

وی افزود: «نقش محافظ عینک از نظر آماری قابل توجه است و اگر از آن برای مدت طولانی در روز استفاده شود، احتمال لمس و مالش چشم با دست‌های آلوده نیز به شدت کاهش می‌یابد و همین موضوع مثبت است چرا که مالیدن چشمها، ممکن است راه قابل توجهی برای عفونت باشد.»

محققان گفتند: «افراد صورت خود را به طور متوسط ۲۳ بار در ساعت و چشم را به طور متوسط سه بار در ساعت لمس می‌کنند، هنگام استفاده صحیح از ماسک صورت، لمس بینی و دهان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. اما استفاده از ماسک صورت از چشم محافظت نمی‌کند.» به گفته نویسندگان، در مجموع ۵۸ بیمار در طول روز و در هنگام فعالیت در فضای باز به طور مداوم از عینک استفاده می‌کردند.