۰ نفر

براساس اعلام نخست وزیر روسیه؛

روسیه سومین واکسن کرونا را به ثبت رساند

۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۳۵
کد خبر: 507435
روسیه سومین واکسن کرونا را به ثبت رساند

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه اعلام کرد که سومین واکسن کرونای این کشور موسوم به "کوویواک" در وزارت بهداشت این کشور به ثبت رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، میشوستین امروز شنبه در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرد که  وزارت بهداشت روسیه واکسن کرونا "کوویواک"  که در مرکز علمی چوماکوف تولید شده است را به ثبت رساند.

وی اظهار داشت: در نخستین مرحله تا اواسط ماه مارس (اواخر اسفند)  ۱۲۰ هزار دوز از این واکسن برای واکسیناسیون تولید می شود.

میشوستین با بیان اینکه  روسیه تنها کشوری است که سه نوع واکسن علیه کرونا را تولید کرده است. تاکید کرد:  سومین واکسن نیز در اینده  وارد بازارهای بین المللی خواهد شد.

واکسن «کوویواک» یک واکسن کامل ویروسی است. در این داروها یا از ویروسهای مصنوعی ضعیف شده که قادر به ایجاد بیماری نیستند و یا ویروس هایی را که قبلاً کشته شده اند (غیرفعال) استفاده می کنند.

پیشتر نیز "اسپوتنیک وی" ساخت مرکز گامالیا و "اپی واک کرونا" ساخت مرکز وکتور در این کشور ثبت و به تولید رسیده است.

واکسن اسپوتنیک وی واکسن نخست ساخته شده در روسیه برای واکسیناسیون علیه کرونا است که تا پایان سال ۲۰۲۰ تنها واکسن مورد استفاده در روسیه برای واکسیناسیون علیه این بیماری بود.  

واکسن اسپوتنیک وی در ماه اوت سال ۲۰۲۰ (مرداد سال جاری) در این کشور تایید شد و صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه دست اندر کار تامین مالی طرح تولید این واکسن، آن را با موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید کرده است.

براساس گزارش رسانه های روسی،  واکسن دوم روسی به نام  «اپی واک کرونا» نیز اواسط ماه اکتبر  (مهر گذشته) ثبت شد و تولید انبوه این واکسن از آبان ماه گذشته در مرکز علمی- پژوهشی «وکتور» در نووسیبیرسک این کشور آغاز شده است.