۰ نفر

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران؛

ویروس جهش یافته مهاجم‌تر و کشنده‌تر است

۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۱۲
کد خبر: 506296
ویروس جهش یافته مهاجم‌تر و کشنده‌تر است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به اینکه ویروس جهش یافته مهاجم‌تر، سرایت پذیرتر است گفت: خیز جدید کرونا در پایتخت نیازمند تحلیل آمارهای روزهای گذشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا زالی عصر دوشنبه در جلسه مقابله با کرونای استان تهران با تاکید بر اینکه ترددهای درون شهری، برون شهری و برون مرزی در تهران باید مورد توجه قرار بگیرد اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح شهید سلیمانی و طی بازدیدهای صورت گرفته از شهرستان‌های استان تهران، پردیس، فیروزکوه و دماوند در این طرح پیشرفت مطلوبی داشته است.

زالی با بیان اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی به اهداف ۷۵ درصدی خود رسیده است گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ نفر با علائم کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و در مجموع ۲۳ درصد در بخش مراجعین سرپایی رشد داشته‌ایم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در خصوص ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور بیان داشت: پایین آمدن سن ابتلاء به همراه افزایش علائم ابتلاء از ویژگی بارز این ویروس جهش یافته است و پیش بینی می‌شود که این ویروس در حال چرخش باشد.

وی عنوان داشت: در آستانه خیز جدیدی از بیماری هستیم که نیازمند تحلیل آمارهای روزهای گذشته است و باید اعلام کنیم که ویروس جهش یافته مهاجم‌تر، سرایت پذیر و کشنده‌تر و بی‌رحم‌تر است.

زالی در خصوص واکسیناسیون نیز اظهار داشت: سند ملی واکسیناسیون سه هفته پیش به تصویب رسیده و پروسه آن با عدالت و رعایت انضباط اداری انجام خواهد شد.