۰ نفر

چرا ناخن‌های من می‌شکند؟

۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱:۰۶
کد خبر: 503997
چرا ناخن‌های من می‌شکند؟

با توجه به این که بسیاری از افراد به دلیل همه گیری کرونا، مرتب دست‌های خود را شسته و ضدعفونی می‌کنند، عوارضی رایج مانند خشک شدن پوست و ناخن‌ها را نیز شاهد هستیم، با این وجود برخی موارد نیز به شکنندگی و خشک شدن ناخن‌ها بیشتر کمک می‌کنند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، ناخن‌های ناسالم ضعیف و شکننده هستند. اگرچه عوامل متعددی در کیفیت ناخن‌ها نقش دارند، اما برخی عادات اشتباه نیز منجر به شکنندگی ناخن‌ها می‌شوند:

بدون دستکش کار می‌کنید

انجام اموری مانند ظرف شستن یا نظافت خانه با مواد شیمیایی بدون دستکش می‌تواند در بروز مشکلات ناخن‌ها و پوست نقش داشته باشد، بنابراین یکی از برترین رو‌ها برای حفاظت سلامت دست و ناخن‌ها را می‌توان استفاده از دستکش و البته کرم زدن به دست‌ها بعد از کار دانست.

ناخن‌ها را بلند نگه می‌دارید

اگرچه ناخن‌های بلند زیبا به نظر می‌رسند، اما بلند نگه داشتن مداوم ناخن‌ها می‌تواند منجر به مشکلات ناخن و شکنندگی آن شود. بهترین روش برای سلامت ناخن‌ها را می‌توان کوتاه کردن گاه و بیگاه ناخن‌ها دانست. درواقع بهتر است هر چند وقت یکبار ناخن‌ها را کوتاه کنید تا استراحت کنند.

دائم ناخن می‌کارید

برش نامناسب کوتیکول ناخن می‌تواند باعث شل شدن ناخن‌ها و عفونت شود. هنگامی که مانیکور می‌گیرید کوتیکول‌های خود را به عقب رانده اید نیز بد است. اگرچه کاشت ناخن در مراکز زیبایی بهداشتی و معتبر بی خطر است، اما وقتی دائم و بی وقفه ناخن می‌کارید، ناخن‌های خود را ضعیف می‌کنید و بهتر است حداقل ۱ تا ۳ ماه در هر سال به ناخن‌های خود استراحت دهید.