۰ نفر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا؛

میزان همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافت

۴ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۴۰
کد خبر: 500288
میزان همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافت

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح وضعیت کرونایی کشور پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا رئیسی، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، گفت: داشتیم به عدد ۵۰۰ مرگ و میر روزانه می‌رسیدیم که با همکاری همه این عدد در دی ماه به حدود ۷۰ مرگ و میر روزانه رسید.

وی افزود: خوشبختانه به عددی که سازمان‌های بین المللی برای مرگ و میر بیماران کرونایی در ایران پیش بینی کرده بودند، نرسیدیم.

رئیسی تاکید کرد: متأسفانه افراد جوان این بیماری را به دیگران که سن بیشتری دارند، منتقل می‌کنند و عامل مرگ و میر می‌شوند.

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر شهر قرمز نداریم، گفت: ۲۷۲ شهر آبی داریم.

رئیسی افزود: هشدار بدهم که نباید ساده انگاری کنیم. همین ویروس هم می‌تواند جهش پیدا کند و اگر پروتکل‌ها را سختگیرانه رعایت نکنیم، موج چهارم کرونا اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: چند عامل اصلی که مهم‌ترین آنها تجمعات است. مخصوصاً در سرما که فضاها بسته است، باعث انتقال بیماری می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: احتمال گردش ویروس انگلیسی در کشور می‌تواند ما را غافلگیر کند. کادر درمان واقعاً خسته اند و فشار زیادی را در ۱۱ ماه گذشته تحمل کرده اند.

وی افزود: خیلی از این نیروها نتوانسته اند در این مدت خانواده خود را ببینند. خواهش من از مردم این است که رعایت کنند.

وی افزود: افزایش بیماران سرپایی هشدار دهنده است و بعضی از استان‌ها از جمله استان تهران، اصفهان، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان، خراسان رضوی و…، به صورت خفیف شاهد افزایش موارد سرپایی بیماران هستیم.

رئیسی ادامه داد: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به شکل دیگری برگزار می‌شود. به طوری که در ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوب شد به شکل موتوری و خودرویی باشد و هیچ تماشاگری وجود ندارد و کسی حق پیاده شدن از وسیله نقلیه را ندارد.

وی افزود: حتماً نیاز هست با توجه به تغییر وضعیت بیماری، پروتکل‌ها نیز بازنگری شود.

رئیسی به ترددها اشاره کرد و گفت: ترددهای غیر ضرور ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده و این می‌تواند باعث انتقال بیماری شود.

وی با اشاره به خیز ملایم بیماری در برخی از استان‌های کشور، ادامه داد: محدودیت‌های جدیدی با توجه به تغییر رنگ شهرها اعمال خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: با توجه به تغییر رنگ‌ها، محدودیت‌های قرمز به نارنجی و نارنجی به مناطق زرد انتقال می‌شود.

رئیسی تاکید کرد: امسال را با همین وضعیت سپری کنیم، تا عید آرامی داشته باشیم.

وی به ساخت واکسن اشاره کرد و گفت: سه نوع واکسن در حال تولید و ساخت است. اما، به دلیل زمان بر بودن ساخت واکسن، پیش بینی می‌کنیم تا خرداد ۱۴۰۰ به واکسن برسیم.