۰ نفر

چگونه عضله‌های خود را تقویت کنیم؟

۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱:۴۰
کد خبر: 496773
چگونه عضله‌های خود را تقویت کنیم؟

در حالی که ایجاد توده عضلانی در درجه اول از طریق تمرین حاصل می‌شود، نباید از تغذیه چشم پوشی کرد. در حقیقت، بسیاری از غذا‌ها به نوعی می‌توانند عضله سازی کنند. تقویت عضله‌ها نه تنها به علت زیبایی فیزیکی و تناسب اندام، بلکه به علت افزایش سلامت بدن نیز حائز اهمیت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، ضعف عضلانی می‌تواند ممنجر به کندی حرکات، کاهش عملکرد عمومی بدن و احساس ناتوانی شود، بنابراین با تقویت عضلات از طریق خوراکی‌ها می‌توان از این مشکلات تا حد زیادی پیشگیری کرد:

مرغ

برای افزایش توده عضلانی، غذا‌های حاوی پروتئینی سالم مصرف کنید. مرغ یک خوراکی سالم و کم چرب برای افزایش توده عضلانی است که می‌تواند برای افرادی که از مشکل فشار خون بالا رنج می‌برند و نمی‌توانند گوشت قرمز مصرف کنند نیز مناسب باشد.

پنیر توفو

در حالی که افزودن گوشت به رژیم غذایی هنگام ایجاد توده عضلانی ترجیح داده می‌شود، پروتئین‌های گیاهی مانند توفو نیز با یک رژیم غذایی غنی از پروتئین مطابقت دارند. برای دریافت مقادیر پروتئینی قابل مقایسه با گوشت قرمز یا مرغ، باید مقدار بیشتری توفو مصرف کنید.

محصولات لبنی

لبنیات، به ویژه شیر، غذا‌های انتخابی برای رژیم غذایی عضله سازی هستند. پروتئین، کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی آن‌ها باعث افزایش عضله می‌شود. افراد مسن نیز باید هر روز غذا‌های غنی از کلسیم را برای حفظ توده عضلانی مصرف کنند.

تخم مرغ

تخم مرغ کامل منبع عالی پروتئین است. برخلاف تصور اکثر مردم، تخم مرغ فقط برای صبحانه نیست. تخم مرغ، همچنین در سالاد یا ساندویچ هنگام ناهار یا هنگام شام نیز گزینه‌ای عالی است.

نوشیدنی‌های سویا

نوشیدنی‌های سویا به طور فزاینده‌ای محبوبند و می‌توان یک میان وعده سالم باشند، شیر سویا و سایر نوشیدنی‌های مبتنی بر سویا حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین هستند، طعم خوبی دارند و باعث آبرسانی می‌شوند.