۰ نفر

عضو تیم تحقیقاتی واکسن کرونا گفت؛

فردا تزریق واکسن کرونا به ٣داوطلب دیگر

۱۵ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۴۱
کد خبر: 495536
فردا تزریق واکسن کرونا به ٣داوطلب دیگر

عضو تیم تحقیقاتی واکسن کروناگفت: مجوز تزریق واکسن برای ۴نفر بعدی دریافت کننده واکسن صادر شد و یک نفر امروز واکسن را دریافت کرد و ٣نفر دیگر فردا واکسن را دریافت می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبر نگاران، پیام طبرسی عضو تیم تحقیقاتی واکسن کرونا اظهار کرد: فردا تست‌های ایمنی گرفته می‌شود و ارزیابی‌های صورت می‌گیرد و کمیته‌ای از طرف وزارت بهداشت مسئول بررسی ایمنی واکسن شده است. امروز مجوز تزریق واکسن  برای ۴ نفر بعدی دریافت کننده واکسن صادر شد و یک نفر امروز واکسن را دریافت کرد و ٣ نفر دیگر فردا واکسن را دریافت می‌کنند.

او با اشاره به بازگشت سه دریافت کننده نخست واکسن کرونا به منزل اظهار کرد: احتیاط‌های لازم برای بازگشت به منزل سه دریافت کننده واکسن انجام گرفته است و باید توجه داشت که در این مرحله هدف ما سالم بودن واکسن است و اینکه عوارض غیر مترقبه برای دریافت کنندگان واکسن رخ ندهد و ٣ دریافت کننده واکسن در چند روزی که در منزل هستند هر روز تله کنفرانسی چک می‌شوند و هفته آینده دور بعدی را دریافت می‌کنند.

طبرسی گفت: وزارت بهداشت فرایند تزریق واکسن را رصد و پایش می‌کند و کمی برای صدور مجوز گروه دوم تاخیر رخ داد و به همین دلیل امروز یک نفر واکسن دریافت کرد و ٣ نفر بعدی واکسن را فردا دریافت می‌کنند و معیار ایمنی در فاز نخست واکسن کرونا بررسی عارضه است و کمیته ناظر وزارت بهداشت با حصول اطمینان از ایمنی واکسن کرونا مجوز تزریق برای ۴ نفر بعدی را صادر کرد.

عضو تیم تحقیقاتی واکسن کرونا درباره ایمنی واکسن کرونا گفت: آنچه انتظار داشتیم تاکنون حاصل شده و واکسن خوشبختانه عارضه‌ای در ٣ گیرنده واکسن ایجاد نکرده است و فردا میزان آنتی بادی و ایمنی ایجاد شده در ٣ دریافت کننده واکسن کرونا بررسی می‌شود.

او تاکید کرد: تیم تحقیقاتی اصرار دارند که تمام مراحل کارآزمایی بالینی با دقت انجام شود و اگر فرایند‌ها مطابق روال ادامه پیدا کند تا اردیبهشت و خرداد واکسن به تولید برسد و مسئولان برکت اعلام کرده اند زیر ساخت تولید ١٢.۵ دوز واکسن در ماه وجود دارد، اما واکسن باید امتحان خود را پاسخ دهد.

طبرسی در واکنش به برخی خبر‌ها مبنی بر فروش واکسن کرونا در بازار سیاه گفت: واکسن قرص نیست که در داخل کیف حمل شود و اینکه برخی ادعا می‌کنند که واکسن در ناصر خسرو به فروش می‌رسانندحتی اگر آن واکسن اصل باشد به دلیل اینکه زنجیره انتقال سرد رعایت نمی‌شود واکسن اثربخشی لازم را ندارد و از مردم درخواست داریم در دام شایعات و سودجویان فروش واکسن کرونا نیفتند و تا یک یا ٢ ماه آینده واکسن کرونا وارد کشور می‌شود و واکسیناسیون شروع می‌شود و تا چند ماه آینده واکسیناسیون عمومی انجام خواهد شد.