۰ نفر

سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

اهمیت تهویه هوا در جلوگیری از انتقال کرونا

۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹
کد خبر: 494159
اهمیت تهویه هوا در جلوگیری از انتقال کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ویروس کرونا از طریق عطسه، سرفه و صحبت کردن فرد آلوده به اطراف منتشر می‌شود و ذرات سبک‌تر می‌تواند برای ساعت‌ها در هوای پیرامون فرد مبتلا باقی بماند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: عدم تهویه منظم و مناسب هوا در محیط‌های سربسته خطر ابتلا به ویروس را به شکل تصاعدی افزایش می‌دهد، درخواست ‌می‌کنیم حضور خود در فضای سربسته و اماکن پر تردد مانند مراکز خرید را به حداقل رسانید و در صورت حضور در این مراکز از ماسک استفاده و نسبت به حفظ اصول فاصله گذاری ۱.۵ تا ۲ متر اقدام کنید همچنین کماکان از برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نکاتی برای خرید در روزهای کرونایی گفت: مراکز خرید و فروشگاه‌ها از کانون‌های خطر در همه‌گیری کرونا محسوب می‌شوند که رعایت نکات بهداشتی در این اماکن بسیار حائز اهمیت است. بنابراین توصیه می‌کنیم تا حد امکان به شکل مجازی خرید کنید.

وی افزود: در صورت نیاز به خرید حضوری به صورت جمعی به خرید نروید و ترجیحا ساعات خلوت را برای خرید انتخاب کنید. از حضور در فروشگاه‌های شلوغ و با سیستم تهویه هوای نامناسب خودداری کنید، حتما ماسک بزنید و نسبت به رعایت فاصله‌گذاری ۱.۵ تا ۲ متر اقدام کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: از لمس غیرضروری نمونه اجناس پرهیز و برای پرداخت پول از روش‌های مجازی و دستگاه کارتخوان استفاده کنید، همچنین از دست زدن به پله برقی در فروشگاه‌ها اکیدا خودداری و در صورت استفاده از آسانسور برای فشار دادن دکمه‌های آن از دستمال کاغذی استفاده کنید و دستمال را در سطل زباله بیندازید. در طول فرایند خرید از تماس دست با صورت، بینی و دهان خودداری کنید.