۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

علائم کرونا را بشناسید

۹ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۲۸
کد خبر: 493853
علائم کرونا را بشناسید

کرونا ویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که از سرماخوردگی معمولی تا بیماری‌های شدیدتر را شامل می‌شوند. این ویروس بصورت طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند اما با این حال تا کنون هفت مورد ویروس کرونای منتقل شده به انسان کشف شده است که آخرین مورد آن در سال2019 در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و تا این لحظه تقریبا 180کشورجهان را درگیر خود کرده است.

علائم ویروس کرونا و تفاوت آن با سایر ویروس‌ها

اقتصاد آنلاین - دینا قالیباف؛ این ویروس در افراد مختلف علائم متفاوتی دارد اما ابتدایی ترین علائم آن که در بیشتر مبتلایان مشاهده شده است تب و سپس سرفه خشک است که به مشکلات تنفسی منتهی می‌شود و ریه‌ها را درگیر می‌کند. سرفه خشک در این ویروس برای مدتی بیش از یک ساعت، یا سه نوبت است و در این نوع سرفه افراد معمولا گلودرد ندارند و تنگی نفس یا عفونت ریه پیدا می‌کنند. علاوه بر این از دست رفتن حس بویایی و چشایی نیز جزء علائم این ویروس می‌باشد اگرچه که مانند تب و سرفه خشک جزء علائم مرسوم نیست اما تعداد افرادی که می‌گویند حس بویایی و چشایی‌ خود را از دست داده‌اند افزایش پیدا کرده و تست کرونای آن‌ها نیز مثبت بوده است به همین دلیل این دو علائم نیز اگرچه کمی نامرسوم اما جزء علائم محسوب می‌شوند.

حداقل زمان لازم برای بروز علائم در فرد مبتلا 5روز گفته شده است که این زمان در افراد مختلف متفاوت است و در برخی موارد ممکن است بروز علائم زمان بیشتری ببرد.

ویروس کرونا

علائم این بیماری شباهت‌های بسیار زیادی با بیماری‌های دیگر مثل سرماخوردگی و آنفولانزا  دارد. به طور کلی علائم معمول ویروس کرونا عبارتند از تب، سرفه خشک، نفس تنگی، درد عضله و خستگی و بی حالی که به عبارتی آبریزش بینی و گلو درد را شامل نمی‌شود. بنابراین فردی که آبریزش بینی دارد و پیوسته عطسه می‌کند احتمالا سرما خورده و یا مبتلا به آنفولانزا شده است.

علاوه بر تفاوت در علائم نحوه انتشار و درمان این دو بیماری نیز با ویروس کرونا متفاوت می‌باشد. سرعت انتقال ویروس کرونا بیشتر است و در حال حاضر با وجود اینکه واکسن‌های متفاوتی توسط کشور‌ها و شرکت‌های داروسازی مختلف ساخته شده است اما تأثیر‌گذاری هیچ کدام صددرصد نیست. درحالی که واکسن‌های ساخته شده تأثیرگذاری صددرصدی ندارند دارو‌های ضد ویروس متعددی برای درمان آنفولانزا و سرما‌خوردگی وجود دارند.

نحوه ابتلا به ویروس کرونا و راه‌های جلوگیری از آن

ویروس کرونا

ویروس کرونا از طریق استفاده از سرویس بهداشتی، سبزیجات و مواد غذایی خام، صحبت کردن و عطسه به افراد منتقل می‌شود که از بین این راه‌‌‌‌‌ها عطسه کردن بیشترین قابلیت انتقال را دارد چراکه عطسه کردن قابلیت پخش 200میلیون ویروس در فضا دارد.

همچنین اگر فرد تهیه کننده دستان خود را به خوبی نشوید یا این فرد مبتلا به کرونا باشد، می‌تواند ویروس را انتقال دهد. احتمال ابتلا به کرونا در محیط‌های مختلف متفاوت است و در برخی محیط‌ها احتمال انتقال ویروس به افراد بیشتر است. برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در محیط‌های پرخطر از تمیز بودن محیط مطمئن شوید و دست‌های خود را مدام شسته و ضدعفونی کنید و در صورت عطسه نکات بهداشتی را رعایت کنید و حتما از دستمال کاغذی یا ماسک معمولی استفاده کنید.