۰ نفر

طرح جدید دولت انگلیس برای مقابله با چاقی

۹ دی ۱۳۹۹، ۰:۵۴
کد خبر: 493649
طرح جدید دولت انگلیس برای مقابله با چاقی

دولت انگلیس در یک برنامه ‌پیشنهادی به منظور مقابله با چاقی در نظر دارد از این پس قرار دادن مواد غذایی و تنقلات ناسالم در قسمت صندوق سوپرمارکت‌ها را ممنوع کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به عنوان بخشی از اقدامات پیشنهادی دولت انگلیس برای مقابله با چاقی، سوپرمارکت های این کشور از قرار دادن و به نمایش گذاشتن مواد غذایی و نوشیدنی های ناسالم در قسمت صندوق یا ارائه محصول رایگان در ازای خرید این خوراکی ها منع خواهند شد.

اعلام این محدودیت های برنامه ریزی شده مورد استقبال فعالان حوزه سلامت به عنوان "اولین قدم جسورانه" دولت انگلیس برای مقابله با چاقی قرار گرفت.

همچنین این محدودیت ها در دیگر بخش های فروشگاه ها همچون قسمت ورودی یا انتهای راهروها که در افزایش فروش محصولات موثر هستند، اعمال خواهد شد.

قوانین مشابه برای وبسایت ها نیز اعمال خواهد شد که بر اساس آن قرار دادن لینک فروش مواد غذایی ناسالم در قسمت هایی همچون صفحه اصلی یا صفحه پرداخت ممنوع می شود.

رستوران ها نیز دیگر اجازه نخواهند داشت برای بار دوم نوشیدنی های حاوی قند را به طور رایگان در اختیار مشتریان قرار دهند.

به گزارش روزنامه گاردین، با این حال این محدودیت ها تا آوریل ۲۰۲۲ لازم الاجرا نخواهند بود و اجرای آنها ابتدا مشروط به طی شدن مراحل مشاوره ای خواهد بود.