۰ نفر

توصیه‌هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی

۴ دی ۱۳۹۹، ۲:۰۹
کد خبر: 492404
توصیه‌هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی

تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی تنها از طریق مصرف میزان بالایی از ویتامین C انجام نمی شود بلکه گنجاندن انواع میوه ها و سبزیجات حاوی مواد مغذی در رژیم غذایی، شرایط را برای بهبود وضعیت سلامت بدن فراهم می سازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، داشتن اطلاعات کافی و صحیح در مورد خواص انواع خوراکیها و نوشیدنیها در تامین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن برای مقابله با سرماخوردگی و آنفلوآنزا ضروری است.

سایت NDTV در مطلبی جدید به برخی انواع خوراکیها و نکاتی که به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و برای پیشگیری از سرماخوردگی موثر است، اشاره کرده است:

- مصرف میوه ها و سبزیجاتی با رنگ روشن: سبزیجات و میوه هایی مانند سیب زمینی، کدو حلوایی، انبه، ملون و زردآلو سرشار از بتاکاروتن هستند که بدن، آنها را به ویتامین A تبدیل می کند. ویتامین A نیز به حفظ مقاومت مخاط بینی و ریه ها برای مقابله با عفونت کمک می کند.

- مصرف سیر و پیاز: هر دو ماده خوراکی حاوی خواص قابل توجهی برای سلامتی هستند. این گروه از سبزیجات حاوی ترکیبات ضد میکروبی هستند که می توانند به حفاظت از بدن در برابر عفونت های ویروسی و باکتریایی کمک کنند. همچنین این دو نوع ماده غذایی با تقویت رشد باکتریهای سالم از سلامت روده محافظت می کنند.

- مصرف میزان کافی از ویتامین C: مرکبات از خوراکیهای حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین C هستند که گزینه خوبی برای تقویت بدن در برابر سرماخوردگی به حساب می آیند. گلبولهای سفید خون برای مقابله با ویروس ها مقدار زیادی از این ویتامین را مصرف می کنند و به همین دلیل تامین روزانه میزان ویتامین C مورد نیاز بدن امری ضروری است.

- مصرف ویتامین D: ویتامین D ماده مغذی مهم برای سلامت بدن است و نتایج مطالعات نشان داده که کمبود این ویتامین در بدن فرد را در معرض خطر بیشتر ابتلا به عفونت قرار می دهد.

- داشتن فعالیت بدنی: از انجام انواع حرکات ورزشی و داشتن فعالیت جسمی کافی غافل نباشید. ورزش کردن به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند زیرا تولید گلبولهای سفید خون را به همراه دارد که از بدن در برابر بیماری محافظت می کند.

- حفظ رطوبت بدن: تامین آب مورد نیاز بدن باعث می شود فرد احساس سالم بودن داشته باشد، بدن با عوامل بیماریزا مقابله کرده و از شروع علائم بیماری جلوگیری شود.