۰ نفر

خاصیت مهم دانه‌های چیا

۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۲:۱۰
کد خبر: 489347
خاصیت مهم دانه‌های چیا

شاید شما نیز تا کنون نام دانه‌های چیا را شنیده باشید، دانه‌هایی که می‌توانند برای سلامتی افراد بسیار مهم باشند و باعث شوند روند سلامت افراد بهبودی قابل توجه را تجربه کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، دانه‌های چیا خواصی مهم و قابل توجه دارند که در ادامه به ۵ مورد از این خواص اشاره می‌کنیم:

دانه‌های چیا اشتها را کنترل می‌کنند

دانه‌های چیا حاوی ۱۱ گرم فیبر در هر اونس است. یعنی ۴۲ درصد از مقدار توصیه شده روزانه شما فقط در یک وعده. نحوه عملکرد چیا در روده به این شکل است که منبسط می‌شود و اشتهای شما را کم می‌کند. می‌توانید چیا را به اسموتی صبحانه یا ماست اضافه کنید تا بیشتر احساس سیری کنید.

دانه‌های چیا از استخوان‌های قوی پشتیبانی می‌کنند

یک اونس دانه چیا حاوی ۱۸ درصد مقدار کلسیم توصیه شده روزانه برای بدن است. اگر شما لاکتوز را تحمل نمی‌کنید یا زیاد اهل نوشیدنی شیر نیستید، این دانه‌های کوچک می‌توانند کلسیم مورد نیاز استخوان‌ها را برای تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان فراهم کنند.

دانه‌های چیا ممکن است به خواب شما کمک کند

این دانه‌ها حاوی بسته‌های ریز تریپتوفان هستند و این اسید آمینه سطح ملاتونین و سروتونین را افزایش می‌دهد. این‌ها هورمون‌هایی هستند که خواب پایدار را پشتیبانی می‌کنند.

دانه‌های چیا به کنترل قند خون کمک می‌کنند

محتوای فیبر بالای چیا باعث کاهش سرعت تبدیل کربوهیدرات به قند و قند به چربی در هنگام هضم می‌شود و این کمک می‌کند تا سطح قند خون ثابت بماند.

دانه‌های چیا پوست را مرطوب می‌کنند

دانه‌های چیا به صورت سرم نیز موجود است. اگر عصاره دانه‌های چیا را مستقیماً روی خشکی پوست یا کوتیکول‌ها بمالید تسکین فوری می‌یابد. همچنین می‌توانید چند قطره را به لوسیون معمولی خود اضافه کنید تا قدرت مرطوب کنندگی بیشتری داشته باشد. محتوای بالای امگا ۳ به این معنی است که این دانه‌ها دارای خواص ضد التهابی هستند که می‌تواند قرمزی را کاهش داده و خشکی پوست را رفع کنند.