۰ نفر

اشتباهات رایج در رژیم لاغری

۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۱:۵۳
کد خبر: 486791
اشتباهات رایج در رژیم لاغری

بسیاری از افراد برای کاهش وزن خود از روش‌هایی بسیار عجیب استفاده می‌کنند که می‌تواند تاثیری بسیار منفی روی سلامت افراد داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، برای بسیاری از افراد مصرف خوراکی‌ها یک تفریح و کنار گذاشتنشان یک عذاب بزرگ است، بنابراین در پیش گرفتن روش‌های لاغری اشتباه، شکست خوردن‌های پیاپی و عدم کاهش وزن نیز می‌تواند به لحاظ روانی بسیار مخرب باشد. در ادامه به چند اشتباه رایج برای کاهش وزن می‌پردازیم:

شرایط سخت تغذیه

از نظر تئوری، به نوعی منطقی است که قرار دادن موانعی بر سر راه غذا خوردن شما باشد، مانند استفاده از چنگال به جای قاشق، یا بشقاب کوچک، یا غذا خوردن با دست غیر غالب. اما این روش‌ها دقیقاً راه‌هایی حل عملی برای حل مسئله پرخوری نیستند. گاهی همین روش‌ها می‌توانند اشتهای افراد برای غذا را افزایش دهند.

قبل از غذا لباس تنگ پوشیدن

برخی از افراد معتقدند پوشیدن بلوز یا شلوار‌های تنگ می‌تواند در کاهش اشتها موثر باشد. اما متاسفانه این روش مناسبی نیست و در بلند مدت منجر به درد‌های معده، آسیب جسمانی و حتی مشکلات ریفلاکس معده شود.

به جای غذا میان وعده می‌خورید

یک اشتباه رایج دیگر حذف غذا‌های اصلی و استفاده از میان وعده‌ها به جای غذای اصلی است. میان وعده‌هایی مانند آبمیوه‌ها یا حتی بستنی‌های میوه‌ای از دید بسیاری از افراد می‌تواند جایگزین غذای اصلی شود، اما این یک اشتباه است که می‌تواند باعث افزایش اشتها شود و حتی شما را برای وعده‌های اصلی مشتاق‌تر کند. سعی کنید وعده‌های اصلی را با کاهش کالری حفظ کنید.
رژیم تک غذا دارید

رژیم گریپ فروت را به خاطر دارید؟ یا رژیم سیب زمینی؟ یا رژیم دیگری که به شما گفته فقط یک غذا بخورید؟ رژیم‌های غذایی یکنواخت یعنی رژیم‌هایی که توصیه می‌کنند به یک گروه غذایی واحد بپردازید می‌توانند اثراتی بسیار مخرب روی بدن شما داشته باشند؛ بنابراین سعی کنید تنوع غذایی را در رژیم خود رعایت کنید.

محرومیت غذایی

بسیاری از افراد برای لاغری به خود محرومیت‌های غذایی سنگین می‌دهند و این موضوع می‌تواند نه تنها باعث لاغری نشود، بلکه می‌تواند منجر به تحریک عصبی و تشدید تمایل به مصرف خوراکی‌های شیرین یا پرچرب شود.