۰ نفر

یک فوق تخصص کنترل و درمان درد پیشنهاد داد:

بهترین راه مقابله با دردهای کرونا

۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۰
کد خبر: 474273
 بهترین راه مقابله با دردهای کرونا

یک فوق تخصص کنترل و درمان درد به بیان توضیحاتی در خصوص دردهای خطرناک و راه‌های مقابله با دردهای ناشی از کرونا پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، حسن محمدی در خصوص شایع‌ترین درد‌های بدن انسان گفت: در همه دنیا شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به مراکز درمانی درد است که بیشترین درد‌ها سردرد و کمر درد است و اگر این درد‌ها از ۳ تا ۶ ماه بیشتر طول بکشند، درد‌های مزمن هستند.

وی متذکر شد: درد‌های مزمن زمانی خطرناک هستند که در طول شب بیمار را از خواب بیدار کنند و یا اینکه در شب تشدید شوند و همراه با کاهش وزن، تب، اختلال عملکرد عصبی و عضلانی یا اسفنگتری باشند و بیمار در مواجه با آن‌ها باید به پزشک مراجعه کند.

این فوق تخصص کنترل و درمان درد تاکید کرد: افراد در صورتی که با درد‌هایی نظیر درد قفسه سینه همراه با تعریق و تنگی نفس، درد‌های ناگهانی داخل شکم و درد ناگهانی سر که بیمار تا کنون تجربه آن را نداشته است، می‌توانند از علائم تهدید کننده حیات باشند و جزء درد‌های اورژانسی هستند و بیمار در صورت برخورد با آن‌ها باید سریعا به پزشک مراجعه کند.

این پزشک متخصص در خصوص درد‌هایی که بر اثر ابتلا به کرونا ایجاد می‌شوند، با اشاره به اینکه این نوع درد‌ها جزء درد‌های حاد به حساب می‌آیند، توضیح داد: کرونا یک بیماری ویروسی است و موجب ایجاد درد ناحیه کمر و درد‌های عضلانی می‌شود و بهترین دارو برای درمان آن‌ها استامینوفن است و برای بهبود درد‌های ناشی از کرونا کمتر باید از آسپرین و مشتقاتش استفاده شود.

وی افزود: اصولا در بیماری‌های ویروسی از آسپرین و مشتقاتش کمتر استفاده می‌شود چرا که ممکن است موجب بروز یکسری از مشکلات و تشدید علائم شود، اگر چه گفته شده است که از ایبوبروفن هم می‌توان برای تسکین این درد‌ها استفاده کرد.

این فوق تخصص کنترل و درمان درد، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در درمان مبتلایان به کرونا با آن مواجه هستیم این است که آن‌ها به مدت دو هفته تا یک ماه بستری هستند و کم تحرک اند و هنگامی که می‌خواهند فعالیت خود را آغاز کنند دچار درد‌های عضلانی و مفاصل می‌شوند که می‌توان آن‌ها را با مصرف دارو، فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی از بین برد.