۰ نفر

انجام تست کرونا در آزمایشگاه آنی آزما به صورت غیرحضوری می باشد

۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵
کد خبر: 472485
انجام تست کرونا در آزمایشگاه آنی آزما به صورت غیرحضوری می باشد

تست کرونا یکی از ابزار تشخیصی در کنار اسکن ریه و بررسی علائم بالینی فرد برای تشخیص احتمال ابتلای فرد به ویروس کرونا می باشد.

تست کرونا یکی از آزمایشاتی است که شما می توانید آن را در آزمایشگاه آنلاین آنی آزما به صورت غیرحضوری انجام دهید. منظور از غیرحضوری این است که شما برای انجام آزمایش نیاز نیست که حتما به بیمارستان یا مراکز آزمایشگاهی مراجعه فرمایید. تنها کاری که برای انجام تست کرونا باید انجام دهید این است که در منزل خود نشسته و به وسیله یک گوشی یا کامپیوتر به سایت آزمایشگاه آنی آزما بروید. در این سایت شما به صورت کاملا ساده و با چند کلیک ساده، آزمایشات درخواستی خودتان را مشخص می کنید. پس از آن یک آدرس و یک زمان نمونه گیری از شما خواسته می شود و در همان زمان و همان مکانی که شما تعیین می کنید، تست ویروس کرونا و سایر آزمایش های خون شما انجام می شود. 

تست کرونا چیست و به چه صورتی انجام می شود

در صورتی که شما علائمی مانند تنگی نفس یا علائم گوارشی را داشته باشید، یا اینکه اخیرا با فردی در تماس باشید که می دانید به ویروس کرونا مبتلا است، برای اطمینان از اینکه به این ویروس مبتلا هستید یا خیر، می توانید از تست کرونا استفاده کنید. بیماری کرونا به گونه ای است که شما بلافاصله پس از ابتلا به آن علائم بیماری را نشان نمی دهید و به اصطلاح یک دوره کمون از ابتلا تا بروز علائم وجود دارد و شما در این دوره با وجود اینکه علائمی ندارید، می توانید بیماری را به عزیزان و اطرافیان خود انتقال دهید. برای جلوگیری از این کار، تشخیص زودهنگام ابتلا و قرنطینه شدن، بهترین راهکار می باشد.

  1. تست های تشخیصی عفونی (پی سی آر)

این تست ها وجود خود ویروس در بدن را تشخیص می دهند. در صورت انتقال ویروس به بدن شما، با انجام تست های تشخیصی عفونی می توان این ویروس ها را تشخیص داد. تست کرونا به صورت عفونی به دو حالت کلی امکان پذیر است. تست PCR  کرونا یا پی سی آر کرونا  که نمونه گیری از حلق و بینی مواد ژنتیکی ویروس را مورد بررسی قرار می­ دهد و تست آنتی ژن که پروتئین­ های خاص موجود بر روی سطح ویروس را تشخیص می دهدو از طریق آزمایش خون آنتی بادی می باشد.

  1. تست آنتی بادی

آزمایش خون سرولوژی یا آنتی بادی در تست کرونا به دنبال آنتی بادی ­هایی می­ گردد که توسط سیستم ایمنی بدن فرد و در واکنش به عامل عفوتی که ویروس کویید 19 است، تولید می­ شود. آنتی بادی ها برای مبارزه با عفونت ساخته می شوند، و تولید آن ها چند روز یا چند هفته بعد از بروز عفونت انجام می­ شود و تا چند هفته بعد از بهبود در بدن باقی می­ ماند. به همین دلیل، نباید از تست آنتی بادی برای تشخیص عفونت فعال ویروس کرونا استفاده کرد زیرا مدتی طول می کشد تا بدن علیه ویروس پاسخ دهد و اگر در این مدت آزمایش انجام شود، ممکن است جواب آزمایشات به صورت منفی کاذب یا منفی اشتباه باشد. اما از این تست ها برای بررسی اینکه در گذشته به این ویروس مبتلا شده اید یا خیر و همچنین بررسی روند فعال بودن ویروس در بدن فرد و احتمال انتقال آن به دیگر افراد، استفاده می شود.

مزایای انجام تست کرونا به صورت غیرحضوری

یکی از مهم ترین مزیت های انجام تست کرونا به صورت غیرحضوری این است که دیگر نیازی نیست که شما برای انجام یک آزمایش به مراکز شلوغ و پر رفت و آمد بیمارستان ها یا مراکز آزمایشگاهی مراجعه فرمایید. این مراکز به دلیل تجمع افراد و همچنین رفت و آمد زیادی که دارند، می توانند منبع آلودگی و یکی از مکان های انتقال ویروس به افراد سالم باشد. 

انجام تست کرونا در آزمایشگاه آنی آزما به صورت غیرحضوری می باشد

تست کرونا یکی از آزمایشاتی است که شما می توانید آن را در آزمایشگاه آنلاین آنی آزما به صورت غیرحضوری انجام دهید. منظور از غیرحضوری این است که شما برای انجام آزمایش نیاز نیست که حتما به بیمارستان یا مراکز آزمایشگاهی مراجعه فرمایید. تنها کاری که برای انجام تست کرونت باید انجام دهید این است که در منزل خود نشسته و به وسیله یک گوشی یا کامپیوتر به سایت آزمایشگاه آنی آزما بروید. در این سایت شما به صورت کاملا ساده و با چند کلیک ساده، آزمایشات درخواستی خودتان را مشخص می کنید. پس از آن یک آدرس و یک زمان نمونه گیری از شما خواسته می شود و در همان زمان و همان مکانی که شما تعیین می کنید، تست ویروس کرونا و سایر آزمایش های خون شما انجام می شود. در ادامه این مطلب در مورد تست کرونا و انواع روش های آزمایش آن و همچنین مزایای انجام این تست در آنی آزما مطالب بیشتری می خوانید.

تست کرونا چیست و به چه صورتی انجام می شود

تست کرونا یکی از آزمایشاتی است که برای تشخیص احتمال ابتلای فرد به کرونا ویروس کووید 19 استفاده می شود. کووید 19 تقریبا از اواخر بهمن ماه سال 1398 از ووهان چین به کل دنیا شیوع یافته است و به دلیل انتشار سریع و زیاد و همچنین مقدار قابل توجهی از مرگ و میر در افراد، جزو بیماری های خطرناک طبقه بندی می شود. این ویروس می تواند اعضای مختلف بدن از جمله ریه ‌ها، گلو، قلب، کبد، مغز، کلیه ‌ها و روده‌ ها را آلوده کند. کووید 19 در گروه بیماری‌ های تنفسی قرار می‌ گیرد و از طریق ترشحات تنفسی منتقل می ‌شود اما گاهی اوقات این بیماری با اسهال و دیگر علائم گوارشی نیز همراه است. 

  1. تست های تشخیصی عفونی (پی سی آر)

این تست ها وجود خود ویروس در بدن را تشخیص می دهند. در صورت انتقال ویروس به بدن شما، با انجام تست های تشخیصی عفونی می توان این ویروس ها را تشخیص داد. تست کرونا به صورت عفونی به دو حالت کلی امکان پذیر است. تست PCR یا پی سی آر که نمونه گیری از حلق و بینی مواد ژنتیکی ویروس را مورد بررسی قرار می­ دهد .

  1. تست آنتی بادی

آزمایشات سرولوژی یا آنتی بادی در تست کرونا به دنبال آنتی بادی ­هایی می­ گردد که توسط سیستم ایمنی بدن فرد و در واکنش به عامل عفوتی که ویروس کویید 19 است، تولید می­ شود. آنتی بادی ها برای مبارزه با عفونت ساخته می شوند، و تولید آن ها چند روز یا چند هفته بعد از بروز عفونت انجام می­ شود و تا چند هفته بعد از بهبود در بدن باقی می­ ماند. به همین دلیل، نباید از تست آنتی بادی برای تشخیص عفونت فعال ویروس کرونا استفاده کرد زیرا مدتی طول می کشد تا بدن علیه ویروس پاسخ دهد و اگر در این مدت آزمایش انجام شود، ممکن است جواب آزمایشات به صورت منفی کاذب یا منفی اشتباه باشد. اما از این تست ها برای بررسی اینکه در گذشته به این ویروس مبتلا شده اید یا خیر و همچنین بررسی روند فعال بودن ویروس در بدن فرد و احتمال انتقال آن به دیگر افراد، استفاده می شود.