۰ نفر

سردرد این وقت روز نشانه تومور مغزی است

۸ مهر ۱۳۹۹، ۲:۲۱
کد خبر: 470495
سردرد این وقت روز نشانه تومور مغزی است

بروز سردردهای مزمن و ایجاد تغییرات در حالت عمومی بدن یکی از نشانه های تومور مغزی هستند. سردردهایی همراه با تهوع و استفراغ یک علامت جدی تومور مغزی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، هنگامی که سردردی دردناک به سراغتان میاید ممکن است برایتان این نگرانی به وجود آید که نکند تومور مغزی باشد ! چرا که این سردرد با سردرد های تنشی و میگرنی متفاوت است اما این مورد را به خاطر بسپارید که تمامی سردرد ها به تومور مغزی مربوط نمی شوند.

در واقع در اکثر تومور های مغزی مشکل از قسمتی دیگر از بدن شروع می شود و در مغز گسترش می یابند که این نوع تومور ها به تومور های متاستاتیک شناخته می شوند.

توموری که در مغز شکل می گیرد تومور اولیه مغز نامیده می شود ، بنابراین بیشتر سردرد ها نگرانی ندارند اما با این وجود، سردرد یکی از علامت های شایع تومور مغزی نیز محسوب می شود، پس هرزمان که احساس نگرانی درمورد سردردتان داشتید منطقی است که به پزشک مراجعه کنید . دانستن تفاوت بین سردرد معمولی و سردرد با منشا تومور مغزی می تواند آرامش را هنگام سردرد به شما برگرداند.

علائم سردرد تومور مغزی

در مراحل اولیه ، این بیماری ممکن است هیچ گونه علائم قابل توجهی نداشته باشد . تومور تنها وقتی که به اندازه کافی بزرگ شود و به مغز و اعصاب آن فشار وارد کند باعث سردرد می شود . ماهیت سردردهای تومور مغزی با سردرد های میگرنی و تنشی متفاوت است.

به عنوان مثال :هنگامی که با سردرد از خواب بیدار شوید غالبا نشانه تومور مغزی است البته بخاطر داشته باشید که شرایط دیگری همچون احتباس نفس در خواب و خماری نیز می توانند باعث سردرد شوند اما اگر هرروز این سردرد ها به سراغتان میاید و شدید تر می شوند به آنها بی توجهی نکنید زیرا ممکن است تومور مغزی باشد . به همین ترتیب اگر تا بحال سابقه هیچ سردردی نداشتید اما ناگهان سردرد های مکرر و دردناک می گیرید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

سردرد تومور مغزی

از دیگر علامت های سردرد با منشا تومور مغزی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

سردردهایی که درهنگام شب بیدارتان کند.

سردردهایی که معمولا در ابتدای روز و در ساعات صبح شروع می شوند و شدت آنها صبح بیشتر و همراه تهوع و استفراغ است.

سردرد هایی که دردشان قابل تحمل نباشد.

سردرد هایی که با داروهایی چون آسپرین ، استامینوفن (تیلنول) و ایبوپروفن ( ادویل) آرام نشوند.

سردردی که چند روز و یا چند هفته طول بکشد.

از آنجا که سردرد های تومور مغزی اغلب با سردرد های میگرنی اشتباه گرفته می شوند باید به این مورد دقت کرد که حمله های میگرنی با حالت تهوع و حساسیت شدید به نور همراه هستند در حالیکه سردرد های تومور مغزی معمولا علائم دیگری دارند.

سردرد نشانه تومور مغزی

چه موقع برای سردرد باید احساس نگرانی داشت ؟

اگر سردردی جدید و یا غیر عادی سراغتان آمد که دردش قابل تحمل نبود و یا اینکه با کاهش وزن همراه شد ، باید احساس نگرانی داشت زیرا چراغ خطری برای شما محسوب می شود.

برخی از سردرد ها با داروهای مسکن و نوشیدن یک فنجان قهوه آرام می شوند اما اگر سردرد شما مداوم است و با این موارد آرام نمی شود به پزشک مراجعه کنید.

برخی از علائم متداول تومور مغزی عبارتند از:

کاهش وزن بی دلیل و ناگهانی

دوبینی

تاری دید و حتی گاهی نابینایی

افزایش فشار بیش از حد در پشت سر

ازدست دادن شنوایی

سرگیجه و از دست دادن تعادل

تشنج

ناتوانی در صحبت کردن

ضعف و بی حسی عضلات دست و پا که به تدریج در یک طرف از بدن بدتر می شود

خستگی و خشم بی دلیل

البته برخی از علائمی که ذکر شد ممکن است نشان دهنده سکته مغزی نیز باشند. سکته مغزی زمانی اتفاق میفتد که جریان خون به رگ های خونی مغز متوقف شود.

سردرد و سر گیجه

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر در قسمتی دیگر از بدن مبتلا به سرطان هستید و سردرد های شدیدی را تجربه می کنید به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است آن سرطان تا مغز پیشروری داشته باشد.

هنگامی که سردرد شما از درد خفیف به شدید می رسد و قابل تحمل نباشد به پزشک مراجعه کنید.

و اگر سابقه سردرد نداشتید اما سردرد هایتان در چند روز و یا چند هفته ادامه داشت و با هیچ دارویی آرام نشد به پزشک متخصص مغزواعصاب مراجعه کنید و هنگام مراجعه به پزشک تمام علائمی که تجربه کرده اید را توضیح دهید تا به نحوه تشخیص او کمک کنید.