۰ نفر

۵روش ساده برای کاهش وزن

۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۰:۳۱
کد خبر: 467354
۵روش ساده برای کاهش وزن

درست است که این روز‌ها رژیم‌های غذایی مختلف برای کاهش وزن رایج شده اند، اما جالب است بدانید که می‌توانید با کمک اصلاح روش‌های تغذیه خود، وزنتان را نیز کاهش دهید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، برای کاهش وزن می‌توانید از روش‌هایی ساده استفاده کنید که در کنار سادگی بسیار مفیدند.

نشسته غذا بخورید

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بسیاری از افراد ایستاده یا حتی در حال راه رفتن غذا و خوراکی می‌خورند. این درحالی است که وتی نشسته باشید کمتر غذا می‌خورید یا به عبارتی پرخوری نمی‌کنید. نشستن کنار میز به شما کمک می‌کند تا روی غذای خود تمرکز کنید و نسبت به پرخوری خود بیشتر دقت کنید.

با خانواده خود غذا بخورید

طبق مطالعات مجله آمریکایی اشتها، افراد هنگام غذا خوردن با خانواده بیشتر وعده‌های کامل را صرف می‌کنند و از ریزه خواری خود می‌کاهند. این به معنای رعایت رژیم غذایی منظم است که شامل صبحانه، ناهار و شام می‌شود. اما هنگامی که افراد به تنهایی غذا می‌خورند بیشتر به ریزه خواری تمایل پیدا می‌کنند.

تلفن همراه خود را خاموش کنید

این صحنه‌ای طبیعی است که بسیاری از افراد تی در حین شام و ناهار خوردن نیز دست از گوشی خود نمی‌کشند، اما پژوهش جدید نشریه روانشناسی اجتماعی ایالات متحده نشان می‌دهد که غذا خوردن با موبایل به افزایش وزن منتهی می‌شود.

لقمه‌های کوچکتر بردارید

لقمه‌های کوچکتر و جویدن بیشتر به کاهش وزن شما کمک می‌کند. این موضوع برای کاهش وزن بسیار مهم است. خوردن لقمه‌های بزرگ و سریع روند پر شدن معده و ارسال پیام سیری به مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین برترین روش غذاخوردن آهسته‌تر با لقمه‌های کوچک است.

با دست غیر غالب خود غذا بخورید

ممکن است در ابتدا احساس ناخوشایندی داشته باشد، اما تغییر قاشق به دست غیر غالب می‌تواند به شما در صرفه جویی در مصرف کالری در زمان غذا خوردن کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی مردم با دست مخالف غذا می‌خورند ۳۰ درصد غذای کمتری مصرف می‌کنند.