۰ نفر

هشدار محققان؛

آسیب عصبی بیماران کرونایی «دائمی» است

۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۲۰
کد خبر: 465303
آسیب عصبی بیماران کرونایی «دائمی» است

نتایج یک بررسی جدید بیانگر آن است، وضعیت نامناسب بیماران کووید ۱۹ نیازمند به دستگاه‌های ونتیلاتور می‌تواند باعث آسیب دائمی به عصب این بیماران شود.

به گزارش شینهوا، نتایج یک بررسی جدید بیانگر آن است، وضعیت نامناسب بیماران کووید ۱۹ نیازمند به دستگاه‌های ونتیلاتور می‌تواند باعث آسیب دائمی به عصب این بیماران شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، تحقیقی که چهارشنبه روی وب سایت دانشگاه نورث وسترن (NU) منتشر شده نشان می‌دهد، وضعیت مستعد یا رو به پایین بیماران کووید ۱۹ در ونتیلاتورها می‌تواند باعث آسیب دائمی عصب در این بیماران شود.

محققان ۲۰ بیمار از هفت بیمارستان مختلف با این جراحات را تحت بررسی قرار دادند و دریافتند، شایع‌ترین آسیب‌ها شامل از بین رفتن عملکرد دست و کتف یخ زده در بیماران می‌شود؛ برخی از آنها نیز دچار آسیب در چهار جای مختلف بودند.

محققان معتقدند، آسیب عصبی نتیجه کاهش جریان خون (به دلیل خون انعقادی) و التهاب است؛ سایر بیماران غیر COVID-۱۹ که در این وضعیت و زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند، به ندرت دچار آسیب عصبی می‌شوند.

بر اساس این مطالعه و یک مطالعه دیگر،  ۱۲ تا ۱۵ درصد از بیماران مبتلا به نوع حاد کووید ۱۹ دچار آسیب عصبی دائمی می‌شوند و تخمین زده ‌می‌شود تاکنون هزاران بیمار تحت این شرایط قرار گرفته‌اند.

براساس یافته‌ها، پزشکان در حال اصلاح پروتکل موقعیت مستعد برای بیماران COVID-۱۹ در بیمارستان نورث وسترن هستند تا از آسیب عصب جلوگیری کنند.