۰ نفر

نگرانی‌های دوران کرونا

۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۰:۵۷
کد خبر: 465101
نگرانی‌های دوران کرونا

بسیاری از مردم در دوران شیوع کرونا، تغییراتی بزرگ را در زندگی خود تجربه می‌کنند. دروقع در شرایط شیوع کرونا افراد در تلاشند عادت‌های گذشته خود را اصلاح کنند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، مردم همه جا هستند و نمی‌توان فهمید چه کسی به این ویروس آلوده است و این باعث می‌شود بسیاری از برنامه‌های عادی از بین بروند. اگر بتوانید خطر تعامل مستقیم با افراد را کاهش دهید، می‌توانید حتی در زمان ویروس کرونا عادت‌های خود را به شکلی استاندارد ادامه دهید.
اگر تا پیش از شیوع کرونا فردی بسیار معاشرتی بوده اید و اکنون در معاشرت با دوستان و عزیزان خود با محدودیت مواجه شده اید، بهتر است به این موضوع دقت کنید که معاشرت با دیگران به منزله بیماری نیست. فقط کافیست روی معاشرت‌های خود نظارت بیشتری داشته باشید. برای مثال بیرون از خانه و در فضای باز با دوستان خود ملاقات کنید. با یکدیگر دست ندهید و فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنید.
اگر عادت دارید از بیرون غذا سفارش دهید، حتما هنگام تحویل گرفتن غذا، از ماسک و دستکش استفاده کنید و پس از تحویل غذا دستان خود را ضدعفونی کنید، پاکت تحویل را فورا جدا کرده و سطح بیرونی غذا را تمیز کنید. اگر مایلید با همسایگان خود گفتگو کنید فاصله اجتماعی را رعایت کنید و از دست دادن یا در آغوش گرفتن یکدیگر خودداری کنید. در آسانسور نیز فاصله را رعایت کنید و سعی کنید بری زدن دکمه‌ها از یک شی استفاده کرده یا دست خود را ضدعفونی کنید.
اگر در یک منطقه شلوغ در مرکز شهر زندگی می‌کنید یا تصمیم دارید از یک پارک عمومی شلوغ بازدید کنید، سعی کنید روی ساعات دقت کنید. پیاده روی صبحگاهی گزینه بهتری از پیاده روی در ساعات میانی روز یا عصر هنگام است. عبور از کوچه و پس کوچه‌های خلوت نیز برتر از حرکت در شلوغی خیابان‌های اصلی است.