۰ نفر

تمریناتی ساده برای ورزش مغز

۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱:۲۸
کد خبر: 464828
تمریناتی ساده برای ورزش مغز

نتایج پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که می‌توان مغز را با برخی راهکار‌های ساده ورزش داد. درواقع مغز انسان نیز مانند سایر اعضای بدن می‌تواند تمریناتی ساده برای سلامتی داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، تجربه‌های جدید برای مغز که شامل حس‌های بینایی، بویایی، لامسه، چشایی و شنوایی است، باعث تحریک ارتباط بیشتر بین مناطق مختلف مغز شده و کمک می‌کند سلول‌های مغز در برابر اثرات پیری قوی‌تر و مقاوم‌تر شود.

دندان‌های خود را با دست غیر غالب مسواک بزنید

تحقیقات نشان داده است که استفاده از سمت مخالف مغز (مانند این تمرین) می‌تواند منجر به گسترش سریع و قابل توجه قسمت‌های قشر مغز شود که اطلاعات لمسی را کنترل و پردازش می‌کند.

با چشمان بسته دوش بگیرید

دستان شما احتمالاً بافت‌های متنوعی از بدن را که نمی‌بینید لمس می‌کنند و پیام‌هایی را به مغز شما باز می‌گردانند. سعی کنید گاهی فقط از حس لامسه خود استفاده کنید (اگرچه باید برای جلوگیری از سوختگی یا آسیب دیدگی از عقل سلیم نیز استفاده کنید). برای مثال، در حمام، شیر‌ها را فقط با حس کردن پیدا کنید و یا دمای آب را چشم بسته تنظیم کنید.

جای میز و صندلی‌ها را عوض کنید

یک ورزش مغزی رایج این است که جای صندلی‌ها را عوض کنید تا موقعیتی را که همیشه در آن می‌نشستید، به شکلی جدید تجربه کنید. حتی می‌توانید جای ادویه جات و ظروف را در کابینت‌ها تغییر دهید.

بو‌های جدید را استشمام کنید

بیشتر ما عادت داریم عطر‌های تکراری بخریم یا روز خود را با بو‌های تکراری مثل عطر چای یا قهوه اغاز کنیم. سعی کنید با عطر و بو‌های جدید، به مغز خود تمرین بدهید.