۰ نفر

مشکل عینکی‌ها با ماسک زدن چیست؟

۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۰:۵۷
کد خبر: 464824
مشکل عینکی‌ها با ماسک زدن چیست؟

بسیاری از افراد که از عینک‌های طبی استفاده می‌کنند از بخار کردن عینک طبی خود پس از استفاده از ماسک شکایت دارند، اما به نظر می‌رسد برای حل این مشکل راهکار‌هایی وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، به نظر می‌رسد علت بخارگرفتگی عینک در اختلاف دما بین بدن و عینک شما خلاصه می‌شود. هنگام تنفس، هوای گرم از دهان و بینی شما از بالای ماسک خارج شده و تبدیل به تراکم می‌شود و سطح خنک شیشه‌های عینک شما را مه آلود می‌کند.

اگرچه عینک‌های بخارگرفته ناخوشایند هستند، اما استفاده گسترده از ماسک همچنان یکی از مهمترین اقدامات بهداشت عمومی است که ما باید برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا استفاده کنیم. از آنجا که ویروس از طریق هوا منتقل می‌شود، پوشش صورت مانند استفاده از ماسک یک لایه محافظ فیزیکی بین بدن ما و قطرات خارجی ایجاد می‌کند. اگر از ماسک به درستی استفاده کنیم، از خود و دیگران در برابر بیماری حفاظت می‌کنیم.

از آب و صابون استفاده کنید

پیشنهاد می‌شود افراد شیشه عینک‌های خود را با آب صابون بشویند و سپس خشک کنند. طبق اطلاعات مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی ایالات متحده، وقتی پوشش شیشه‌ای عینک را با صابون بشوییم، به دلیل کاهش کشش سطحی بین مولکول‌های آب مانع از مه آلود شدن شیشه می‌شود.

عینک خود را روی ماسک خود بزنید

تغییر موقعیت عینک ممکن است هوای گرم را از لنز‌های شما دور کند. اگر متوجه شدید که با هر نفس بینایی شما کدر می‌شود، سعی کنید قسمت بالایی ماسک خود را کمی بالاتر بکشید تا عینک روی ماسک قرار بگیرد.

ماسک مناسب بخرید

ماسک‌های غیر استاندارد به درستی روی پل بینی و فک و دهان شما تنظیم نمی‌شود و در نتیجه منجر به خروج هوا به سمت عینک شما می‌شود، بنابراین سعی کنید همیشه ماسک مناسب بخرید.