۰ نفر

یک متخصص بیماری‌های عفونی اطفال:

کودکان می‌توانند ناقل کرونا باشد

۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۴۲
کد خبر: 463714
کودکان می‌توانند ناقل کرونا باشد

منعی برای استفاده از ماسک جهت کودکان زیر ۲ سال وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، متخصص بیماری های عفونی اطفال با بیان اینکه طبق پروتکل سازمان بهداشتی جهانی بهتر است کودکان زیر ۲ سال از منزل خارج نشوند گفت: تمامی بچه هایی که بالای ۲ سال دارند بهتر است در محیط های خارج از خانه از ماسک استفاده کنند. برای کودکان زیر ۲ سال منع استفاده از ماسک وجود ندارد و تحقیقات نشان می دهد زدن ماسک برای کودکان زیر ۲ سال هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و به شرط آنکه بتوانند نگهداری مناسب از ماسک بر روی صورت نوزاد داشته باشند، هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

دکتر "مائده جعفری" درباره وضعیت کودکان در ابتلا به کرونا اظهار کرد: علائم کرونا ویروس که در بزرگسالان دیده می شود، می تواند در اطفال نیز به همان صورت، تنگی نفس، آبریزش بینی و تب بروز پیدا کند.

وی با بیان اینکه در کودکان علائم کرونا ویروس می تواند به صورت افزایش تعداد تنفس ها در دقیقه و تب گه گاهی بروز پیدا کند اظهار کرد: جدیدا در کودکان علائم گوارشی (در ۱۰ درصد کودکان) شامل تهوع، استفراغ و دردهای شکمی به دنبال کرونا ویروس دیده است ضمن آنکه علائم پوستی به صورت دانه های پوستی و کهیر مانند همراه با تب و نارسایی های سایر ارگان های بدن همچون نارسایی قلبی نیز از دیگر علائمی است که در کودکان مشاهده شده است.

این متخصص بیماری های عفونی اطفال با اشاره به بستری شدن کودکان شدید بدحال به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان افضلی پور کرمان گفت: کووید ۱۹ یک بیماری نو ظهور بود که در ابتدای شیوع این ویروس فکر می کردند کوکان به این بیماری مبتلا نمی نمی شوند اما در حال حاضر شاهد هستیم که کودکان نه تنها می توانند به این بیماری مبتلا شوند بلکه می توانند فرم شدید این بیماری را گرفته و حتی شاهد مرگ و میر در کودکان نیز هستیم.

وی با بیان اینکه کودکان می توانند ناقل کروناویروس باشند اظهار کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته معمولا افراد بدون علامت انتقال ویروس کمتری نسبت به افراد دارای علائم خفیف یا شدید دارند. کودکان هم می توانند ناقل باشد اما انتقالشان قطعا کمتر خواهد بود

جعفری درباره اهمیت ماسک زدن در کودکان نیز گفت: به دلیل اینکه کرونا درمان قطعی و شناخته شده ای ندارد، تنها راه مصونیت از این بیماری، اقدامات پیشگیرانه از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.

وی با بیان اینکه شایع ترین راه انتقال ویروس کرونا، تماس با قطرات تنفسی است اظهار کرد: توسط سازمان بهداشت جهانی پروتکل استفاده از ماسک تشریح شده است که در این پروتکل زدن ماسک برای تمامی افراد بالای ۱۲ سال اجباری و برای افراد بین ۲ تا ۱۱ سال نیز براساس قوانین و دستورالعمل های کشورهای مربوطه خواهد بود.

این متخصص بیماری های عفونی اطفال با بیان اینکه طبق پروتکل سازمان بهداشتی جهانی بهتر است کودکان زیر ۲ سال از منزل خارج نشوند افزود: تمامی بچه هایی که بالای ۲ سال دارند بهتر است در محیط های خارج از خانه از ماسک استفاده کنند. برای کودکان زیر ۲ سال منع استفاده از ماسک وجود ندارد و تحقیقات نشان می دهد زدن ماسک برای کودکان زیر ۲ سال هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و به شرط آنکه بتوانند نگهداری مناسب از ماسک بر روی صورت نوزاد داشته باشند، هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.