۰ نفر

شیوه‌های نادرست زندگی، بیماری‌زا است

۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۵۲
کد خبر: 459666
 شیوه‌های نادرست زندگی، بیماری‌زا است

متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه با بیان اینکه شیوه‌های نادرست زندگی ، چالش‌آفرین و بیماری‌زا است گفت: استفاده نادرست از تلفن‌همراه ، بد‌ نشستن ، بد ‌راه‌رفتن ، بد غذا‌خوردن ، بد خوابیدن و برخی رفتارهای نا خودآگاه منجر به افزایش ناهنجاری‌های اسکلتی و بدنی می‌شود و در نهایت بیماری‌زا است .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،  محمد رادمهر گفت: بسیاری از ما هنگام نشستن پاها را به صورت قیچی روی هم می اندازیم ، این شیوه ای بسیار نادرست در نشستن است که میتواند به بافت ها و اسکلت پا آسیب بزند ، قولنج دست و پا شکستن نیز همینطور است و باید این رفتارهای ناخود آگاه اصلاح شود .

این متخصص علوم پزشکی با بیان اینکه شیوه نادرست کار با تلفن همراه می تواند در آینده نزدیک طیف وسیعی از افراد را با عوارض بیماری روبرو کند گفت : لمس کردن مداوم صفحه تلفن همراه و خیره شدن به آن و همچنین شیوه نادرست در دست گرفتن تلفن همراه آسیب های اسکلتی و بدنی به همراه دارد .

رادمهر با تاکید بر اینکه رفتارهای درست باید در جامعه نهادینه و رفتارهای نادرست از آن زدوده شود گفت: سری که برای دقایق طولانی روی تلفن همراه خم می شود قطعا شخص را با معظل آرتروز گردنی مواجه خواهد کرد ، جامعه با مشورت متخصصین باید با رشد فناوری بیش از پیش رفتارهای اجتماعی را اصلاح کند.

این متخصص بیهوشی و درد در ادامه اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از شیوه های ورزش کردن که در فضای مجازی نشر داده شده یا در مکان های عمومی انجام می شود شیوه هایی نا درست است ، بد ورزش کردن نه تنها به سلامتی فرد کمک نمی‌کند بلکه آسیب زا است.